Gå til innhold

Variabel eller fastkammer presse


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vurderer å kjøpe meg en brukt rundballe presse, men er usikker på om jeg bør kjøpe en presse med variabelt kammer eller fast kammer.

Hva gir best resultat og hva er fordelene og ulempene?

 

Noen med god erfaring som kan gi gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.H_1

Hei,

 

Vurderer å kjøpe meg en brukt rundballe presse, men er usikker på om jeg bør kjøpe en presse med variabelt kammer eller fast kammer.

Hva gir best resultat og hva er fordelene og ulempene?

 

Noen med god erfaring som kan gi gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg var akkurat i samme situasjon i fjor vår. Søkte litt rundt og kjøpte etter mye om og men ei Claas rollant 180 dvs variabelt kammer. Etter i fjor å ha presset 300 siloballer og like mange halmballer, de vleste halmballene i str 1.6m så må jeg bare anbefale denne pressa. Ikke noe tull. Det er en hake og det er at den går ganske dårlig i veldig vått gras men vått gras det presser vi vel ikke ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H.H_1

Hei

 

Takk for gode råd og tilbakemeldinger alle sammen!

 

Charolais:

 

Siden jeg vurderer å investere i en presse tenker jeg også å påta meg en del leiekjøring og da er det greit å ha en presse som takler vått gras da 2.slåtten på østlandet kan være en våt fornøyelse med mye nedbør, kommer helt sikkert til å presse halm hvis det er marked for det, så derfor er jeg ute etter en presse som takler vått og tørt gras / halm like bra og som gir gode resultater.

 

Har sett en del på finn og det er ikke mange presser med variabelt kammer og oppfinne, syntes bare det er presser med fastkammer til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har nylig kjøpt en KRONE 1500 COMBIPACK. Den har variabelt kammer. Meget godt fornøyd.

Compriman har kjede av gummi,mens 1500 har av stål. Comprimaen presser litt hardere baller,men forskjelen er liten. Ellers ikke så stor forskjell,bortsett fra at Comprimaen fortsatt har endel barnesykdommer som blir oppgradert hvert år og så ser den mer fancy ut med større deksler o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...