Gå til innhold

Mest effektive måte å bli kvitt kratt/rynninger på ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Har et gårdsbruk som ikke er i drift lenger og er kun ved og tømmer som er geskjeften. Er opptatt av at jordene og veien ikke skal gro igjen og svir så godt jeg kan hver vår. Allikevel er det noen rynninger som spretter opp rundtforbi.

Hvordan holder en bjørkerynningene borte? Har både ryddesag og roundoup. Har nettopp begynt \&quot\;krigen\&quot\; og lurer på hvordan dette gjøres best. På hvilken årstid er ryddesagen best med tanke på at det ikke skal rynne opp igjen?

Ja trivs best i øpna landskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk for bra informasjon!

Har konsentrat av roundoup. Hvor sterkt skal det blandes for å smøre på stubbene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg brukte 1 del Roundup, 3 deler vann og 1 del frostvæske slik som beskrevet i linken. Det var dels fordi det var kaldt, men det kan uansett være greit hvis du har mange stubber, så ser du hvilke du har behandlet pga. blåfargen. Men nå stiger sevja, så du bør vente til juli/august. Resultatet her ble ihvertfall veldig bra! Det er jo kjedelig å få 15 nye skudd året etter at man har felt et lauvtre om man vil ha det ryddig...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk! Litt sterkere blanding enn vanlig bruk. Lurt med blåfargen.

Da tar jeg pause noen måneder før jeg kjører på og håper at jeg slipper å ta nytt tak et par år etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det enkleste er å sprøyte på med ei vanlig trykksprøyte/ryggsprøyte, ikke pensle. Du vil nok ikke få liv i stubben du har behandlet etter et par år, nei, men du kan jo få nytt oppslag av lauv i samme område. Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et gårdsbruk som ikke er i drift lenger og er kun ved og tømmer som er geskjeften. Er opptatt av at jordene og veien ikke skal gro igjen og svir så godt jeg kan hver vår. Allikevel er det noen rynninger som spretter opp rundtforbi.

Hvordan holder en bjørkerynningene borte? Har både ryddesag og roundoup. Har nettopp begynt "krigen" og lurer på hvordan dette gjøres best. På hvilken årstid er ryddesagen best med tanke på at det ikke skal rynne opp igjen?

Ja trivs best i øpna landskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...