Gå til innhold

Besnsindreven/motordreven vedkløyver


Daggi_1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ikke traktor og lurer på å kjøpe meg en bensindreven vedkløyver.

Det ligger mange forskjellige typer på Finn for mellom 13000 til 24000 kr.

 

Er det noen som har prøvd noen av disse eller har noen bruker erfaringer fra andre typer og kan komme med anbefalinger?

 

Den må være enkel å betjene.

Helst med bare en spake for styring av hydraulikken.

Rask kløyving og retur.

Vil ha en med avlastingsbord.

Må kunne festest på hengerfestet på bil.

 

Er det høyt bensinforbruk?

 

Ser at noen har kløyvekniven på selve hydraulikk sylinderen mens andre typer har det montert fast på enden som normalt.

Hva er best?

 

Mvh Daggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eide'n_1

jeg kjøpte den som ligger på finn fra hellkløyv, holder til på fitjar på stord i hordaland...

 

jeg er kjeeempe fornøyd med den, den bruker lite bensin, har både 2 kløyver og 4 kløyver fastmontert så stempelet komme imot...

 

denne er relativt billig, kommer på ca 18 inkl mva :)

 

anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Her tror jeg det prates om to ulike konsepter. Japa 300 er en komplett vedmaskin, som både kapper, kløyver og som har transportør.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Eide'n_1

hei igjen daggi

 

hvor fant du denne japa300 til den prisen??? den vil jeg også ha :)

 

hellkløyven er litt lav ja, derfor har jeg hatt den oppå to stk paller så den kom litt høyere, du må stå borte med hjulet pga de ny hms reglene som er på slikt utstyr, to håndsbetjening så det skal være \&quot\;umulig\&quot\; å klemstre seg :)

 

jeg har løst dette med å lage en dings som jeg trer ned over spakene så opp i en så jeg kan ha ene hånden på skapen og en på kubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest arild82_1

Hei,

 

Har sett bensindrevne &quot\;hellkløv&quot\; vedkløyvere på youtube. Det er iallefall 2 norske videoer. Finn ikkje denne tilsals nokon stad. Har under leitinga funne mange andre typar, men hellkløv er den som liknar dei &quot\;gamle&quot\; traktorkløyvarane mest, medan andre kløyver med kniv på stempel. Ser litt uvant og mindre effektivt ut.

 

Ser at de på denne tråden har kjennskap til denne kløyveren. Har dere kontaktinfo til selgjar? Hadde sett stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...