Guest Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Hallo, noen som kunne delt erfaringer og biler om hvordan deres vedproduksjonsplass er? Skal bygge om velta og innmatning på hakkipilken vi har. Vi produserer ca 150 stykk storsekk, så vil ha det litt effektivft. Har kun velte men ønsker hydraulisk innmatning. Trenger tips og triks? Noen som har noen bilder eller sider? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Johansen_1 Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Hallo, noen som kunne delt erfaringer og biler om hvordan deres vedproduksjonsplass er? Skal bygge om velta og innmatning på hakkipilken vi har. Vi produserer ca 150 stykk storsekk, så vil ha det litt effektivft. Har kun velte men ønsker hydraulisk innmatning. Trenger tips og triks? Noen som har noen bilder eller sider? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MXU135_1 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 hei du. eg har laga meg til telefonstolper som eg har laget tømmer stativ av, og helt fremme har eg fått tak i eit hydraulisk transport band som eg har koblet i hakki 1X EASY. telefon-stolpene er det 3 meter i mellom, slik at eg kommer i mellom med traktor, og klo på frontlasteren til å mate med, eineste minus er at stokkene må vere over 3 meter lange for at dei skal rekke over. nedenfor utmater bandet har eg laget et stativ med ei renne på, som kan vippes til to sider, samtidig som at den rensker ut små flis opptil 3 cm. når eg sager effektivt, står ein mann å kjører maskina kontinuerlig, og mann nr to tar unda fulle paller, samt mater på med tømmer. fungerer veldig greitt, ska prøve å få tatt bilder so du kan få sjå :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moparviking_1 Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Hei,hørtes interesant ut.Har laga meg stokkebord av rør,men er for svakt.Kan du sende meg et bilde av dine stokkebord? pgarv@online.no Mvh Per Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Jeg har laget bord av 3 stk. jernbaneskinner, noe stålrør/kanaler og 4 stk. kjølruller fra Biltema. Fungerer flott! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.