Gå til innhold

pilkemaster med stokkebord


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med pilkemaster med stokkebord? eventuelt hvilket. er vel kanskje ikke like funksjonelt med stokkebord til denne maskinen da den ikke har band på innmatingen.

 

Lurer også på om noen som har erfaring med pilkemaster med bensinmotor, blir det dyrt i drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med pilkemaster med stokkebord? eventuelt hvilket. er vel kanskje ikke like funksjonelt med stokkebord til denne maskinen da den ikke har band på innmatingen.

 

Lurer også på om noen som har erfaring med pilkemaster med bensinmotor, blir det dyrt i drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Har den gamle modellen Pilkemaster og fikk med stokkebordet på kampanje. Hadde jeg kjøpt det som tilleggsutstyr hadde jeg angra grovt i dag. Stokkene kan ikke være mer enn maks 2,5-3 meter lange, ellers vil de bikke av stokkeløften. Takke meg til å bruke kroppen. Har en stokkeløfter til salgs hvis noen ble overbevist til å kjøpe..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja at stokkeløfteren som følger maskinen ikke er til særlig hjelp er det ingen tvil om, lurer derfor på om noen har gode erfaringer med bruk av eksterne stokkebord sammen med pilkemaster evo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut_A_1
Har stokkebord til pilkemaster\'\'\'\'n hjemme, fungerer fint det. Bare å handle. Dreiv å vurderte å kjøpe slik stokkeløft også men er glad vi itte har gjort det hvis det er ubrukelig :) hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dravåh80_1
Har stokkeløft på pilkmasteren min, og synes den fungerer veldig bra. Gjelder bare å plassere maskina riktig i forhold til tømmerlunna, slik at tyngdepunkt på stokk er lengst mulig mot maskina. Setter maskina slik at rotendene akkurat går inn på maskina når de er ferdig oppløftet. Rotendene bør ligge mest mulig jevnt, evnt skyves dit du vil ha de med et spett. Løfter da fint de lange lengdene også!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Stokkebord og stokkeløft er nok to forskjellige ting det.

Har selv stokkeløft på min evo 36 og synes det fungerer helt utmerket. Ikke no problem med stokker på 5m og 35cm diameter. Mener å ha hørt at stokkeløftet på gamle pilkemaster var noe spinklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Bruker stokkløftet mye jeg på min gamle pilkemaster. Når en skal løfte store stranger er det nødvendig med stokkløfter. går greit opp til fem meter og kan være til god hjelp på lengre stranger også. På små, lette stranger går det raskere å løfte for hånd. Men det går en stund før en lærer å bruke det skikkelig. de som påstår at det ikke er brukbart har nok ikke prøvd det lenge nok.

Kroken kan være utsatt hvis makinen ikke står riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Gjest Anonym
Har Pilkemaster evo 36 med stokk løfter og bord fra Bala agri(svensk) den ene siden på bordet til Bala Agri har ett hjul som erstatter bakerste hjul til Stokk løfteren. Har begge deler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Anonym
Pilkemaster med bensin og stokkeløfteren er helt suverent Sager 12 m2 på en bensintank . Plasserer du maskinen rett er det ingen sak å løfte virke på 4-5 m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...