Gå til innhold

toll på motorsag?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dersom eg importerer ei motorsag må eg sjølvsagt betale moms på denne. Men kjem det tollavgifter i tillegg? Blir ikkje akkurat klokare av å lese på tollvesenet sine nettsider.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom eg importerer ei motorsag må eg sjølvsagt betale moms på denne. Men kjem det tollavgifter i tillegg? Blir ikkje akkurat klokare av å lese på tollvesenet sine nettsider.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler for at Tollvesenet er klar over alle under- og og overregler selv. Jeg sendte dem en e-post der jeg fikk svar om at det ikke var toll på det produktet jeg skulle kjøpe og tok med meg dette som bevis til tollerene, dette reddet meg \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mva, men ikke toll! :) Been there, done that! Men, husk på at om du tar inn en sag ifra usa, er det ikke sikkert at den er ce-merket...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fritjof1_1
Hvis du skal ha et nøyaktig regnestykke så må du også legge på mva på frakten. Varens pris+frakt+25%mva=pris totalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall.. Då må eg ut med ca. 4200 for ei Husqvarna 346xpg levert på døra. Faktusk under halvparten av veil. pris hos AK.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis alle tenker sånn så kan vi jo gjerne også tro at kjøttet, kornet, tømmeret osv også er halv pris i utlandet og snipp snapp snute så var det eventyret også ute!

Så er jo det meste av det vi trenger også billigere på de store kjøpesentrene i byene også. Men vil vi ha det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fritjof1_1
Regnestykket ditt er vel ikke helt riktig, Fiat540? Etter hva jeg kan finne på ebay så må du vel opp i ca. kr.5.200.- når du legger til mva? Selv om Husqvarna oppgir en veiledende pris på kr.8.735.- i Norge så selges de normalt for noen \&quot\;lapper\&quot\; billigere i butikken. Jeg kjøpte en Husqvarna 353G for noen uker siden. Veil. pris kr.7.200, jeg betalte kr.5.495. På Finn.no finner du en ny 357XPG til kr.8.490. Den har veil pris på kr.10.270.- i følge husqvarna.no .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...