Gå til innhold

Stabler dere veden i storsekk?


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurte litt på hva folket her inne som selger ved gjør ved salg av storsekker.

Stabler dere eller kjører dere bare veden rett oppi, knytter og så er dere fiks ferdig, eller stabler litt i bunn og topp?

 

Er litt uenig med min far som jeg jobber sammen med rundt dette, da jeg mener at å stable gjør det uforholdsmessigt dyrt hvis en regner arbeidstimer, drivstoff osv.

 

Og; Er det noen som bruker notsekk fra espegård og kan fortelle hva som er så fantastisk med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på hva folket her inne som selger ved gjør ved salg av storsekker.

Stabler dere eller kjører dere bare veden rett oppi, knytter og så er dere fiks ferdig, eller stabler litt i bunn og topp?

 

Er litt uenig med min far som jeg jobber sammen med rundt dette, da jeg mener at å stable gjør det uforholdsmessigt dyrt hvis en regner arbeidstimer, drivstoff osv.

 

Og\; Er det noen som bruker notsekk fra espegård og kan fortelle hva som er så fantastisk med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dravåh80_1
Pleier å hoppe oppi noen ganger underveis i fyllinga og tråkke det til, ellers blir det veldig mye luft/dårlig fylte sekker. Stabling tar for lang tid.!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Stabler du veden i storsekk tørker den veldig dårlig og du får ikke igjen penga for veden, siden folk ikke skjønner at det er mye mer ved i en sekk der veden er stabla. Kjør veden løst oppi og bruk en stokk, evt. hopp oppi sekken og tråkk det litt til. Stabler du mer enn det, blir gevinsten mindre og tørken mindre effektiv.

 

Har prøvd big bag sekker fra FK, der prinsippet er noe av det samme. Lettvinte sekker, men det fordrer at du har traktor e.l. som løfter høyt nok til at du får det med deg.

 

Ser at notsekkene er dyre, men dette er sekker som er beregnet på gjenbruk og vil tru det er en fin ordning der veden får god tørk.

 

Good luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger til i bunnen og tre-fire ganger i løpet av fyllinga og til slutt på toppen. Det er ofte nok å sparke litt i sekken og kile noen skier ned i tomrom. Bruker hydrosekk og har god tilgang på paller fra industrien. Det er nesten 1/2 favn i en slik sekk når det er godt lagt til. Samler opp paller og evt. sekker etter at kundene lokalt har tømt dem.

Ved å bruke eurosekk må du legge til relativt mye mer da den er mindre. Notsekk er for dyrt!

Hvis du legger til for dårlig får du luftlommer som gjør at sekken faller litt sammen når du tar av stativet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timotei_1

Bruker kun notsekk og hadde det ikke vært for de hadde jeg ikke drevet med ved. Henger den i lasteren , fyller det nesten full , rister den et par ganger og fyller resten.Setter den deretter bort på en pall som er lagt ut for tørking. Står veldig godt og vi laster 2 i høyden på lastebilen når vi leverer. Vi få på 20 sekker i slengen og leverer de i løpet av 2-3 timer avhengig av hvor mye kjøring det er i mellom kundene(kranbil)

Drev i 8 år med vanlig euro-sekk og stativ så vet hvordan det er. Ja de er dyre men så solide de er varer de i mange år og med all den tiden vi sparer med disse sekkene er det verd kostnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...