Gå til innhold

Claas 254 eller JD 578?


Mr.T_1

Anbefalte innlegg

Min gamle rundballepresse synger på siste verset. Presser kun til eget bruk. Ca 1100 - 1200 rb. i året, hvorav ca 400 er halm. De to pressene jeg har sett på har begge gått ca 8000 bunter, har 2m pickup, 14 kniver og ser ut til og være i god stand. Claas har sentralsmøring mens JD har reveribel innmater.Prisen er omtrent den samme, men hvilken skal jeg velge? (Fordeler og ulemper?). Det er ca 10 km til FK og 30 til nermeste Claas-forhandler. Har et helt greit forhold til begge, hverken mer eller mindre. Skal bruke en 312 Vario (ca 125 hk) til jobben.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Velg JD 578, har selv hatt en sånn og den fungerte så og si knirkefritt. Fikk aldri driftstans i pressinga. Den lager veldig harde og velforma baller. Vet om jd presser som er kjørt 20000 ball uten lagerbytte!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Kjøp 578, en kjempepresse som går og går.. Har hatt to, er på min andre som har gått 20 000 bunter og er kjempe fornøyd. Ei kjempe pressa på grass og halm, lager harde og fine rundballer.

Har ikke mye erfaring med Claas, hadde ei claas 250 rotocut som gikk 10 000 før det gikk til helvete med pressa. Men Welger er også er bra alternativ. Men for min del så faller jeg på jd presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for 578. særdeles enkel å skru på, spesielt pickup!! lger noen av de hardeste ballene som er å få tak i.. et utmerket valg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp JD presse viss du ikkje er avhengig av bedre kutting. Synd at JD bare leverer 14 kniver.Ellers støtte eg TG i at krone er et bra alternativ.Leveres Variopack med flere kniver? Er forsåvidt fornøyd med Welger bortsett fra at den er glad i lager, men leverer skikkelig kutting da.Vet ikkje om du har bestemt deg for ein av dei to merka eg da men,Orkel er eit alternativ du også bør vurdere. Bra kutting og nesten fri for problemer, men vet ikkje om denne fungerer bra på halm da.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
Har kjørt på 25 km på halmpressing med 578, ikke noe problem.. Men spørs jo på strengen som er raket. Jeg presser etter store trøskere så da kjører jeg betydelig saktere. Men du klarer fint 25 km på en liten streng. Null problem!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...