Gå til innhold

Leveringstid på tømmer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sliter med å få tak i vedtømmer i år. Jeg bestilte 150 m3 bjørk i fjor høst for levering nov/des i fjor. Det kom ingen ting og jeg ringte opp igjen i desember og da skulle det komme i jan/ feb. Det kom ingen ting og jeg ringte opp igjen og nå skal det komme "snart".

Jeg lurer på hvordan andre opplever problemer med å få levert vedtømmer. Det er så irriterende når man har belaget seg på å bruke en bestemt periode til vedkløving, så må du stadig endre planer og utsette og mase.

Hadde jeg visst dette i november kunne jeg bestilt andre plasser. Men nå er det for seint siden alle er utsolgt.

Jeg vil gjerne ha veden gjort opp før april pga tørking etc. Men nå begynner det å haste skal det gå. Tror ikke de ofrer oss vedprodusenter en halv tanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Sliter med å få tak i vedtømmer i år. Jeg bestilte 150 m3 bjørk i fjor høst for levering nov/des i fjor. Det kom ingen ting og jeg ringte opp igjen i desember og da skulle det komme i jan/ feb. Det kom ingen ting og jeg ringte opp igjen og nå skal det komme \&quot\;snart\&quot\;.

Jeg lurer på hvordan andre opplever problemer med å få levert vedtømmer. Det er så irriterende når man har belaget seg på å bruke en bestemt periode til vedkløving, så må du stadig endre planer og utsette og mase.

Hadde jeg visst dette i november kunne jeg bestilt andre plasser. Men nå er det for seint siden alle er utsolgt.

Jeg vil gjerne ha veden gjort opp før april pga tørking etc. Men nå begynner det å haste skal det gå. Tror ikke de ofrer oss vedprodusenter en halv tanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon_Anders_Krokann_1

Du er nok ikke alene.

 

Det er unntaktstilstand blant virkesselgere nå. De to siste sesongene har økt etterspørselen etter ved enormt, og det er ingen selgere som opererer med mindre enn 6 mnd leveringstid nå. I tillegg sliter de med å få skaffe nok bjørkevirke, da skogeierne velger å beholde dette til ved selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...