Guest Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Hver gang jeg begynner med vedproduksjon blir jeg tett i nesen. Jeg Tror det er kjedeoljen (oljetåken)jeg reagerer på Det vil kanskje bli bedre om jeg bytter til vegetabilsk olje. Er det noen som har prøvd "matolje" denne er jo mye billigere enn dyr kjedeolje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolri_1 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Hver gang jeg begynner med vedproduksjon blir jeg tett i nesen. Jeg Tror det er kjedeoljen (oljetåken)jeg reagerer på Det vil kanskje bli bedre om jeg bytter til vegetabilsk olje. Er det noen som har prøvd \"\;matolje\"\; denne er jo mye billigere enn dyr kjedeolje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kristan Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Har ofte tenkt på at jeg skulle ha prøvd å sila spilloljen for å bruke den til kjeolje. Men det har aldri blitt med meg. Det går jo en stund å sile den. Det må jo være miljøvennlig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Bruker matolje ifra rema1000. Billig og bra, og har ikke merket noe ekstra slitasje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henke_1 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Er det vedmaskin dekk refererer tel ell går det like godt på motorsag? Ett fett det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kolri_1 Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Mitt innlegg gjaldt i hovedsak vedmaskin 1x. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Når vi kjører vedmaskin (1x) Bruker vi biologisk kjedeolje ifra jonsered. Har ikke prøvd med matolje her. I motorsagene bruker vi rapsolje ifra rema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Trur det kanskje er et større problem med sagstøvet enn med oljedamp?? Blir du like tett i nesa viss det regner? Regnet vil ta knekken på støvet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ofar_1 Posted April 25, 2011 Share Posted April 25, 2011 Vegetabilsk kjedeolje er bra, men jeg tror også at det er støvet du reagerer på...Prøv støvmaske:-).... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.