Gå til innhold

pakkemaskin for 60l sekker????


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. skal pakke ganske mye ved i 60l sekker i vinter.

Er det noen av dere der ute som vet om en eller annen form for pakkemaskin/hjelpemiddel for å få opp effektiviteten.

har i dag 2 sekkekanaler som eg bruker og legger deretter sekkene på paller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1

Hei. skal pakke ganske mye ved i 60l sekker i vinter.

Er det noen av dere der ute som vet om en eller annen form for pakkemaskin/hjelpemiddel for å få opp effektiviteten.

har i dag 2 sekkekanaler som eg bruker og legger deretter sekkene på paller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timotei_1
Tror ikke det finnes noe til dette. Har sett et slags \&quot\;møne\&quot\; til å sette under vedmaskinen hvor veden detter ned på begge sider og stoppet på en kant . På hver side var det flere stativ til sekker slik at det stod en mann på hver side å la veden oppi sekkene og en mann på hver side som byttet fulle sekker med tomme. Var veldig effektivt men krevde 4 mann til å pakke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timotei_1
Glemte å si hvordan jeg gjør det. Fyller hengeren og tømmer den i garasjen som har en 2 meter høy mur. Har snøskuffa på traktoren og fyller denne mot murveggen. Rygger et par meter og står da med rett rygg og pakker fra snøskuffa. Når sekken er full har jeg en klo på en hurtiggåene vinsj i taket som igjen sitter på ruller inni en skinne . Jeg flytter deretter sekken bort på pallen.Får ca 15 sekker i hver skuffe .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1
hvor mange sekker klarer du i timen på den måten der. tror også eg har sett dette mønet du snakker om, men de er de 4 personene som er problemet. vi er max 2 stk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viksen_1

tusen takk 665

 

dette var utstyret eg var på jakt etter.

nå har eg send prisforespørsel så gjenstår det bare å se.

stegmaterene de hadde virket også bra. får vse om set ikke kan bli en sånn også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tar du for en 60 liter?

 

Jeg har aldri forstått detta med 60 litere. Har drevet med ved i tre fire år nå og pakket noe 60 liter første to åra. Ellers går det i 1000 og 1500 liter sekker.

Jeg tar 1,- krone pr liter ved i storsekk inkl. mva og kjøring. Dette gir 1000/1500,- pr storsekk alt etter størrelsen. For 60 liter tok jeg 70,- inkl mva og kjøring.

 

Jeg tror jeg fikk ca 18- 20 stk 60 litere pr 1500 liter jeg stabla opp. Så dermed tapte jeg jo 100 kroner eller mer på å stable 1500 literen om i 60 liter. Så det gadd jeg ikke mer. Masse arbeid og mindre betalt var min konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noe sånt en gang. Det var en slags liten v-formet kontainer med to saktegående transportbånd på og stativ for å henge sekker på under båndet. vet ikke om det fungerer helt automatisk, men man slipper å plukke opp ei og ei vedskie.

 

Dette tårnet som løfter opp den grønne plaststruten er sikkert go å ha med tanke på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...