Guest Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Noen som har tips til gode hansker til hogst, særlig om vinteren? Jeg er lut lei av klumpete utgaver som man knapt nok får inn i håndtaket på saga, de som ikke tåler den minste slitasje før de ryker og de som blir våte og kalde etter en halvtimes arbeid. De kan gjerne også ha sagvern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bolgebah_1 Posted November 28, 2010 Share Posted November 28, 2010 Noen som har tips til gode hansker til hogst, særlig om vinteren? Jeg er lut lei av klumpete utgaver som man knapt nok får inn i håndtaket på saga, de som ikke tåler den minste slitasje før de ryker og de som blir våte og kalde etter en halvtimes arbeid. De kan gjerne også ha sagvern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest geitbonden_ole-m_1 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 stihl har gode hansker med og uten sagværn , men dem kan bli litt stive med har tørking , selv bruker eg fora/ufora geitskins hansker . eller du kan få deg noen til å strikke gode ullvotter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ValtraN92_1 Posted November 29, 2010 Share Posted November 29, 2010 Kan anbefale skinnnhansker fra Norhand. De er ufora, og kanskje litt kalde vinterstid, men de er så og si vanntette (og møkktette), rives ikke, og helt perfekt å ha liggende ved døra i traktoren for å koble bolter, splinter, slanger og pto.aksel. Forskjellige størrelser hvis du finner noen god tynne å ha inni for ekstra varme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bullet_1 Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Jeg prøvde noen hasker sist vinter som ble en favoritt. GUIDE 158W Lateks Se : http://www.guide.eu/no/ Du blir våt, men jeg ble ikke særlig kald synes jeg. Et stort pluss er at de er lette å tørke. De har ikke sagvern. Mvh Gunnar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kjell-Otto_1 Posted December 9, 2010 Share Posted December 9, 2010 Prøv : ejendals Tegera pro. Fåes kjøpt hos ProffPartner. Ikke tjukt for, og litt dyre, men funker utmerket her i Telemark skogen i 20 kuldegrader. De har ikke sagvern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.