Gå til innhold

Tørkeprosess bjørk


Gjest

Anbefalte innlegg

Har fått tak i noen plasttanker(1000L) på palle med slikt gitter rundt. Jeg kastet plastdunken og brukte pallen med gitteret til å stable ved i.

Er det noen som har erfaring med å bruke slike?

Lurer på hvor god tørk det blir på veden som er midt inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i noen plasttanker(1000L) på palle med slikt gitter rundt. Jeg kastet plastdunken og brukte pallen med gitteret til å stable ved i.

Er det noen som har erfaring med å bruke slike?

Lurer på hvor god tørk det blir på veden som er midt inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest schumi_1
jeg også bruker samme løsning, geniale greier. Men nå sliter jeg med å få tak i flere. Kjøpe nye er jo uaktuelt, så er det noen som vet om slike på østlandsområdet hadde det hvert til stor hjelp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maskin_1

Enig med de andre her.

Helt suverene å lagre ved i, og tørker jo minst like bra som i vanlige 1000liters sekker.

Enkle og stabile og flytte, kan jo både flyttes som vanlig med gaffler, eller løftes rett i ramma med kran feks.

 

Eneste ulempe er vel kanskje at de tar endel plass når de ikke er i bruk/tomme.

 

PS: er det noen som har prøvd å lagre sand i selve plastdunken? går det bra om den bare skal stå i ro? Trenger en plass å lagre 2-3 kubikk strøsand i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang på slike, men jeg har ikke prøvd. de virker så åpne, er redd veden renner ut. hvis en stabler er vel ikke det ett problem. Men jeg vil tro de er stødigere enn storsekk på pall. Ett annen ting er at veden skal ut igjen. kan alltids bikke hele greia med gaffelen men en får fortsatt ikke med seg korga tilbake. Kanskje en får det til med ett nytt tak med gaffelen og løfter den opp. spørs om korgen tåler det?

En annen ting er at plastdunken skal kastes og det koster noen kroner det også.

 

Er sikker på at tanken egner seg til sand, det er bare å skjære av toppen. Men da må gitteret være på. Eventuelt bare litt i hver tank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også gitterpallene til ved, tørker like bra den som er i midten :)

plastdunkene skjær eg av toppen av, og har rundballeplasten oppi, da kan du berre levere heile dunken på plast innsamlinga.

 

kan vell bare bruke en storsekk inn i gitterpallen vist du er redd veden skal dette ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...