Guest Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Hei.. Har en gammel sandvik vinsj, alt fungerer svært bra! Men, trommelen går så lett når jeg drar ut wire så det blir backlash (som på ei fiskesnelle).. Trommelen fortsetter å gå rundt selv om jeg ikke drar ut mer wira, da blir det krøll.. Noen som vet hvordan man lett fikser dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Hei.. Har en gammel sandvik vinsj, alt fungerer svært bra! Men, trommelen går så lett når jeg drar ut wire så det blir backlash (som på ei fiskesnelle).. Trommelen fortsetter å gå rundt selv om jeg ikke drar ut mer wira, da blir det krøll.. Noen som vet hvordan man lett fikser dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 jepp... det ligger ett bremsebånd oppå trommelen i bakkant. hvis det mangler,er bøyd,er slakkt eller utslitt så vil vaieren løpe av når du drar og lager ett svare strev:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 det er bare å klinke på nytt bånd om det skulle være utslitt. det skal sitte ei fjær i den ene enden av bremseklavearma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ivar_1 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 hendel: Hei, har samme problemet med min vinsj, hvor får man kjøpt det bremsebåndet? Mvh. Ivar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Takk hendel, var det jeg viste at det var noen som kunne svare innpå her.. Lettvindt :) Skal vel være passe stramt dette båndet da, så det ikke blir for tungt å dra ut wire, for det er også ekstremt irriterende... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 det stemmer:) sånn passe stramt. jeg fikk lagt på nytt belegg hos trondheim clutch og brems. tror det er fire nagler som står i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.