Gå til innhold

Igland vinsj problemer


Gjest

Anbefalte innlegg

Har som sagt en Igland vinsj(4601) der jeg sliter med kraften rett og slett. Den drar meget dårlig. Har ikke fått til radiostyringen så kjører den nå bare manuelt, men kan ikke forstå at det skal være grunnen til at den trekker med så lite kraft? Hva annet kan grunnen være?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Har som sagt en Igland vinsj(4601) der jeg sliter med kraften rett og slett. Den drar meget dårlig. Har ikke fått til radiostyringen så kjører den nå bare manuelt, men kan ikke forstå at det skal være grunnen til at den trekker med så lite kraft? Hva annet kan grunnen være?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Den store mutteren foran på vinsjen, litt ovenfor kraftoverføringa. Skru den sakte til, når vaieren strammer seg (clutchen går i inngrep) slakker du litt opp. Er vinsjen mye brukt kan det hende du må bytte lameller. Jeg tror det er 3 stk. og prisen er såvidt jeg husker rundt 1000 kr. Hvis du skrur av topplokket på vinsjen klarer du å se hvor mye belegg som er igjen på lamellene. Det er enkelt å bytte, kun to skruer i hver lamell synes jeg å huske.

Har du spak du drar ned for å vinsje inn? Hvis denne botner lett er det clutchen som må justeres/byttes, det er rimelig sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...