Guest Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har som sagt en Igland vinsj(4601) der jeg sliter med kraften rett og slett. Den drar meget dårlig. Har ikke fått til radiostyringen så kjører den nå bare manuelt, men kan ikke forstå at det skal være grunnen til at den trekker med så lite kraft? Hva annet kan grunnen være? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har som sagt en Igland vinsj(4601) der jeg sliter med kraften rett og slett. Den drar meget dårlig. Har ikke fått til radiostyringen så kjører den nå bare manuelt, men kan ikke forstå at det skal være grunnen til at den trekker med så lite kraft? Hva annet kan grunnen være? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Øk turtallet på traktoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Har gjort det uten at det endrer noen nevneverdig med krefter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Høres ut som du må justere kløtsjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_1 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Clutch og lameller(hvis disse vinsjene har det) var noe jeg tenkte på. Hvor justeres clutchen på disse? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Den store mutteren foran på vinsjen, litt ovenfor kraftoverføringa. Skru den sakte til, når vaieren strammer seg (clutchen går i inngrep) slakker du litt opp. Er vinsjen mye brukt kan det hende du må bytte lameller. Jeg tror det er 3 stk. og prisen er såvidt jeg husker rundt 1000 kr. Hvis du skrur av topplokket på vinsjen klarer du å se hvor mye belegg som er igjen på lamellene. Det er enkelt å bytte, kun to skruer i hver lamell synes jeg å huske. Har du spak du drar ned for å vinsje inn? Hvis denne botner lett er det clutchen som må justeres/byttes, det er rimelig sikkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.