Gå til innhold

Vendabar førerplass i jd


Gjest

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en JD 6420S som skall brukest i skogen. holder på å bygge om slik at eg kan snu setet osv. Er litt i stuss på plasering av spaker til tømmerhengeren ( Nokka TUME ). noen som har gjort noe lignende ? råd motas med stor takk:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg en JD 6420S som skall brukest i skogen. holder på å bygge om slik at eg kan snu setet osv. Er litt i stuss på plasering av spaker til tømmerhengeren ( Nokka TUME ). noen som har gjort noe lignende ? råd motas med stor takk:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole_M._1

hvordan får du snudd seter?..kjøper du et helt nytt sete eller gjør du noe med det gamle?

har en 6320 som jeg bruker i skogen og vurdere og kjøpe en tømmer henger men veit heller ikke hvirdan jeg skal få spakene inn i traktoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får full pakke skogsrigging til både 20 og 30 serien. Har ein kompis som laga et feste til spakene i 3,punkten. Den er teleskopisk og kan i tilegg stilles inn med å heise trekstengene og justere toppstaget. Du må rigtignok ha bakruta oppe når du kjører kranen, men ellers vipper du den bare ut og luker luka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers såkan du jo bygge om til elstyring! En smule fordyrende men utrolig behagelig! Greier deg men en el kabel inn i hytta. Ellers vil jeg nok gå for en løsning i trepunkt, da med og lage til noe på triangel eller hmv, om du bruker det. Slipper å stå på draget å slite sentralen opp i traktoren hvertfall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elektro hydrauliske spaker. gårr akkurat inn gjennom \&quot\;utsparingene\&quot\; på hvar side i underkant av bakruta. Setet er bare å kjøpe en ny sving skive til.bukbeskyter får enn som ekstra utstyr til JD. selve sentralen håper jeg å få feste på en brakett i toppstag festet. men selve spakene får jeg litt hodebry med
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for korte slanger til å monntere dei i armlenet. men den med å lage en brakett tvers over hytta var ikkje dum. M10 gjenger om eg ikkje tar heilt feil. festa styringa til pressa i midt stolpen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Km jeg holder akkurat på å lage meg feste til spakene. Hadde vore veldig kjekt viss jeg hadde hatt en skisse, eller et bilde av hvordan kompisen din har gjort det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest valtra_1
Til en opplysning Rune så har du giringene til både Direkt og Versu utgaven i armlenet på Valtra. Er turbin funksjon på Direkt (trinnløse), noe som ikke JD AP har.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...