Guest Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Hei. Holder på og bygge nytt fjøs til kjøttproduksjon og vurderer derfor å bytte ut den ene forhøsteren i annet mer effektift slåtteutstyr har sett litt på disse vognene og dei virker solide og greie . Lurer derfor på om nokon her inne har erfaringer med disse både positive og negative og råd hva eg bør se etter ved en eventuel handel . har bestilt en 3m brei slepeslåmaskin som skal brukes til neste sesong . eg bur på vestlandet og vogna skal brukes på halve arealet ca på det arealet lengst vekke blir det presset rundballer . Håper på svar. Mvh Anleggsbonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anleggsbonde_1 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Hei. Holder på og bygge nytt fjøs til kjøttproduksjon og vurderer derfor å bytte ut den ene forhøsteren i annet mer effektift slåtteutstyr har sett litt på disse vognene og dei virker solide og greie . Lurer derfor på om nokon her inne har erfaringer med disse både positive og negative og råd hva eg bør se etter ved en eventuel handel . har bestilt en 3m brei slepeslåmaskin som skal brukes til neste sesong . eg bur på vestlandet og vogna skal brukes på halve arealet ca på det arealet lengst vekke blir det presset rundballer . Håper på svar. Mvh Anleggsbonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Har ikke direkte erfaring selv. men har hørt mye. har jobbet hos en der avlesser og bunnbelte ikke jobber samtidig. men har også hørt om noen som er fornøyd. kommer vel litt ann på hvor mange mål som skal slåes... Bra at noen vil satse på landbruket :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Torgeir_1 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Snakket med en som mente at det var litt trøbblete å få tak i deler til disse vognene. Om det er noe i det vet ikke jeg, men det kan være lurt å undersøke før du handler. Ellers så har jeg stor tro på vognene. Litt liten kapasitet kanskje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Mitt råd er å se etter ei lessevogn i stedet. Mye bedre kapasitet, og de er også driftsikre. Du får ei bra lessevogn til prisen av ei splittvogn (det jeg har sett på finn). Og utvalget er nok mye bedre på lessevogner også... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.