Gå til innhold

Igland 4201 m Radiostyring t-100


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Waylon99

Gjekk til innkjøp av denne vinsjen føre jul.Har problemer med å få styringa til å fungere. Har sjekka oppsettet x antall gonger. Kontakten til motaker er kobla i vinsjen. + og - til ventilane er kobla til 12 v utak i traktor. Så eg lurer på om det er noko konfigurering av kontroll som kan vere problemet. Takkar for tilbakemelding.

 

Ps. vinsjen funger når eg bruker lokal tilkobling i vinsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk til innkjøp av denne vinsjen føre jul.Har problemer med å få styringa til å fungere. Har sjekka oppsettet x antall gonger. Kontakten til motaker er kobla i vinsjen. + og - til ventilane er kobla til 12 v utak i traktor. Så eg lurer på om det er noko konfigurering av kontroll som kan vere problemet. Takkar for tilbakemelding.

 

Ps. vinsjen funger når eg bruker lokal tilkobling i vinsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen generelle tips:

Du må finne ut hvorvidt det er elektrisk feil, eller (mangel på) oljetrykk som gjør at fjernstyringa ikke virker.

El: Sjekk batteri i fjernkontroll, evt dårlig kontakt i koblinger. Regner med at det er standard tilhengerkontakt - kontroller denne.

Jording av antenne som annen bruker nevner mener jeg ikke skal ha noe å si.

Olje: Har du fri retur på oljen? - kontroller at det faktisk går olje gjennom slangen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Den radiostyringa der fra tool fram den går IKKE å bruke på Igland vinsjer, er bregnet for bruke på ATV og bil vinjser som den må kjøre vaiern ut og inn med vinsj.

 

Men Fosen Elektro levere radio styring til igland vinjser. HAr selv en Igalnd 3502 LH med Radio styreing levert fram dem, er Godt fornyød md den, har hatt den ca 1 år. Bare sette kontaket rett og beynne å bruke den.

Koster det ca 5000 + mva denne, den orginale lgland radiostyringen koster ca 9000+ mva, var det ifjor.

 

http://www.fosenelektro.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på det Bjørn? Den radiostyringen labtec linket til skulle da fungere fint dersom han alt har elektrohydraulisk strying? Det eneste han trenger å gjøre er å få styrt magnet-ventilen via radio. Om han alt har bryter lagt opp skulle ikke det være rare oppkoblingen for å få til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WAYION !

Kjenner ikke helt til 4201, men er det samme opplegett som på 4001 og den serien så joreder disse via hydraulikkuttaket. Vi har opptaget dette problemet etter innkjøp av 3 Iglandvinsjer i nabolaget. Dette var noe som satt langt inne hos Igland. Først tilbød de faktisk ny styringsenhet for radioen da de ikke skjønte lys diodene i denne. Prøv og jord bedre mot hydraulikkuttaket og se om dette hjelper.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

Er 4 ventiler på den 3502, en for CLutch V og Brems V og Cluch H og brems H.

Hvis den fungere så må holde inn kanppene for å aktivere funkjsone, når skal dra ut så må den holde inn kanppe for brems for å få brems av hele tiden, slepper kanppen så går brems på

Får vel til å styre 4 ventiler på den, men er avheing av få til å styre 2 ventiler samtilge via å bruke en kanpp.

Når en skal Dra inn lasset, da må holde inn 2 knapper samtilig

cluch og brems funksjonen samtililg,

Ser for meg at det litt tungvint å bruke.

 

Forutsetter at den fungere jeg tro da, MEN kan ta helt feil her da

 

Går sikkert å bruke den men tro ikke det er bare å koble den rett i uten må koble om den til at virker som det skal med radiostyringen,

 

På min Vinsj måtte jeg bygge opp alt ekeltriske på vinsj styrignen opp igjen på nytt igjen helt fra bunn av, var noen hadde gjørt det enkelt engang,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

3502LH er at den er el hydrulisk

 

3502 HT den kombinere hmv hurtigkobling og tre pungt montering av vinsj\'\'\'\'n

3502 AT den kombinere triangel hurtigkobling og tre punkt montering av vinsj\'\'\'\'n

3502 T er bare for tre punkt montering av vinsj\'\'\'\'n.

sånn det står forklart i insruksjonsboka til 3502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Bjørn, du må smøre de bevegelige stagene som blir styrt av hydraulikken, hjelper ikke det så er det en justering av stagene som skal til.

To knapper for å kjøre inn, er det når du har laget totromlet bane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn_1

hjelper veldig mye smøre de bevegelige stagene som blir styrt av hydraulikken, hjelper ikke det så er det en justering av stagene som skal til. Men når det elektriske ikke fungere så er det ingen av funskjonene som fungere på el hydrulsik vinsj.

 

En eller 2 kanpper er nå får å dra inn er nå opp til han som skal bruke det og hvordan styringen fungerer og hvordan det blir koblet opp.

 

Trekker inn med begge trommlene samtidlig så får en totromlet bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Det er når du trekker inn den ene vaieren for å dra ut den andre du har totromla bane.

Jeg har også vært plaget med at jeg måtte holde inne knappen mens jeg dro ut vaieren og det løste jeg ved å smøre stagene. det er ikke sikkert det er ett elektrisk problem vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ha He- Er det mulig å montere dette på en Igland 3601?

Beklager, så nå at det var uten ventiler og hydraulikksystem... - og får ikke til å slette innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Olav..._1

Hei.

 

Har Igland 5001 med fjernstyring. Har problemer med at fjernstyringa virkar kun når eg er max 10 m frå vinsjen. Er eg lenger borte virkar det som det er dårleg kontakt og rykkar litt i wiren eller ingen respons. Har prøvd med å få betre jording til antenna, nye batteri i fjernkontroll........men det blir ikkje betre.

Nokon her som har opplevd noko liknande? Evt, tips til andre ting eg kan prøve for å få fjernstyringa til å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav..._1

Antenna sit plassert på lokket oppå vinsjen, her har eg slipt rein under for å få jording, og lagt ein jordingskabel tilbake til jord på traktoren.

Ville det vore betre å plassere antenna på bakskjermen på traktoren? Har ein eldre fiat med stålskjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Tipper det er batteriet i fjernkontrollen som er svake. Tror det skal være alkaliske batterier, det må du sjekke.

Det hjelper også å øke turtallet på traktoren.

 

Ellers så vet jeg at forstyrrelser kan svekke radiosignalet. Mulig det er mindre forstyrrelser på skjermen. du kan teste det ut med å høre radio mens du tar den med rundt traktoren og vinsjen.

Selv har jeg kjøpt ny radiostyring med innebygd antenne fra Fosen Elektro. Det angrer jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav..._1

Okai takk :)

Skal bytte dei og kanskje flytte antenna over til bakskjermen. Er ikkje heilt fornøgd med fjernstyringa på denne slik den er no i alle fall. Sel Fosen Elektro komplett fjernstyring m/mottaker som passar til desse ein tromla vinsjane og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...