Gå til innhold

produksjon med 60 liters sekker


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Henke_1
En SÅ simpel patent som en stempelkløver trenger ikke komme fra Dalen og koste det dobbelte av alle andre merker for å fungere utmerket. Duun, Igland m.fl. har alle stempelkløvere som gjør jobben like godt til bare - som sagt, halve prisen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hond43_1
kanskje like greit det ja, men hadde jo vært litt kjekkere med ei effektiv vedmaskin, har ein traktor som eg tenkte å drive maskin med og ein til å kjøre vekk med som eg får lånt, mulig eg skal satse første lasset på manuelt og så innvistere i vedmaskin når eg ser korleis det går, og om eg får solgt alt.. har stempelkløyver til traktor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Har du Pilkemaster trenger du ikke laster og stokkbord. Pilkemaster har stokkløfter , så da er det bare å sette vedmaskinen ved lunnen og trille strangene inn på stokkløfteren. Mye bedre enn å flytte strangene med uegna utstyr. Har du ikke klo så er det bedre å bruke svans enn gaffel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hond43_1
er pilkemaster evo 30 eg lurer på, ser vel egentli ikkje heilt for meg å bruke heile vinteren på ett lass med motorsag å kløyver, hadde nok fort gått lei då\;)noen som har erfaring med evo 30`en?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
du får stokkløfter til EVO 30. skal du satse på stokkbord så tror jeg det er bedre med andre typer vedmaskiner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1
Henke: Joda. Storsekker er ikke noe problemer med å få solgt, men jeg går glipp av ett marked om jeg slutter å produsere småsekker. Dessuten er disse hyttenaboene villig til å betale godt over 1kr litern for småsekker nettopp av den grunn jeg skrev over, men ja det er tidkrevende og kjedelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hond43_1
trur eg går for 1000 liters blandings sekker som går for 650.- her pga har høyrt folk som har prøvd å tørke i 1500 liters sekk her uten hell, så kan eg heller prøve meg med litt bjørk i 60 liters sekker, men trur markedet er litt dårlig på småsekker her, folk sel 60 liter bjørk fritt tilkjørt for 70.-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Alex: villige til og betale 1,- literen i småsekk? Det er jo alt for billig.

 

Jeg sier nei til folk som spør om småsekk fordi det ikke er mulig og få mer enn 65-70 pr sekk her i området. Men folk handler pallevis med vedsekker på bensinstasjonen her til 129,- pr 60 liter.

 

Jeg skulle hatt 100,- pr småsekk før jeg hadde funnet fram vedkanalen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Jeg har tatt 100 pr. stk for de få 60 literene jeg har solgt. Såpass må jeg ha for at det skal være noen vits - synes jeg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Trikkern_1
Ser at noen liker litt forskjellig størrelse på pakking . Er fersk i bransjen. Har vel funnet ut ut at 1000l sekker på europaller kansje er mest egnet for meg. Da har jeg mulighet for å dra av pallene fra varehenger, med muskelkraft, og vippe de av. Får da plass til 3 sekker på hengeren. Med 1500L sekk, er jeg mer avh av laster på traktor. Det tørker vel også noe bedre i en mindre sekk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agrostar_1

Om de skulle ha laga ved til kun eige bruk, korleis ville de lagra? Me har fra no europallar og nett som passar på dei. Får no ei vedmaskin, så tanken min var å ha 2-3 pallar ståandes etterkvarandre, sånn at når du fyllte ein, så berre løfta du maskina og køyrde 1m fram til neste pall og fyllde den før du sette dei til lagring.

 

Gamlingen derimot ville ha storsekkar til lagring, da dei tek meir volum. Eg meinar desse er meir køddne å lagre, ikkje kan ein stable dei heller. Samtidig er det jo enkelt å berre henge dei i lastaren mens dei blir fyllde, men det blir jo eindel slitasje på den traktoren med all stopp og starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Investerte i pilkemaster evo 30 ifjor på sensommeren.

Enkel og effektiv i bruk og storfornøyd hittil. Kan anbefales, men hadde ville kjøpt med stokkløfter, noe jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Nei, jeg får ikke solgt mange, men det er heller ikke meninga.. Hvis storsekk f.eks. velter hender det jeg tar fram 60 literssekkene og pakker om - mest for moroskyld. Da har jeg noen liggende hvis jeg trenger ved til en båltur e.l. Vil noen kjøpe er det greit, men da vil jeg ha såpass at jeg har igjen for jobben. Hvis ikke kan veden like godt stå der, den er tørr og tåler lagring svært godt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agrostar:

Jeg ville brukt hydrosekk om du har tilgang på hydropaller. Billige sekker, færre kolli og står stødigere enn Euro, dermed lettere å stable ved lagring. Det blir mer effektivt fordi du slipper å legge til så ofte i sekken og du slipper å skifte palle/sekk så ofte under fylling.

Ellers har jeg noen hjemmelagde kasser med hydropall i bunnen som tar litt mer enn en hydrosekk. Disse har ei grind i fronten som er festet med ståltråd. Litt jobb å lage, men holder i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har ca 200 60ltr sekker liggende med tørr fjellbjørk. Noen idé om hvordan jeg skal selge det? Kjøre det rundt til folk i Trondheim i varebil? Eller få en grossist til å kjøpe opp alt? Erfaringsmessig så kjøper grossistene fra et veldig prispresset marked.. Jeg tenkte å ta 75 kr per sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette inn annonse i Adresseavisa, tørr fjellbjørk bør være gangbar vare. Ta opp bestilling og kjøre rundt, men du kan/bør i tillegg ta 200 kr. i transport pr. kunde. Det er denne prisen jeg har brukt denne sesongen til faste kunder. Enda tror jeg du ligger i et greit/lavt prissjikt. Folk kan være noe skeptiske da det er en del dårlig ved i markedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anonym
Hei,ser at mange her syntes det er slit med pakking av ved i småsekk. Har selv nylig startet med vedproduksjon i mindre skala og bestemte meg for at dette ikke skule slite ut den gamle skrotten med en gang. Har utviklet et pakkesystem for vedpakking i småsekk som favner både 40,60 og 80 liter sekker allt i et system,bare å velge hva du vil pakke. Systemet gjør deg meget effektiv i forhold til det som finnes på markedet i dag. Har nylig avsluttet pakkingen og har kappet,klyvet og pakket 700 sekker 60 liter alene på tre uker, i tilegg med noe opphold inne i mellom. Høres sikkert ut som veldig mye skryt men er dog en realitet. Tiden for pakking av hver enkelt sekk har blitt målt gjentatte ganger og tiden som forbrukes på pakking knyting stablet på pall samt innsetting av ny sekk er 1'8 minutt pr sekk. I tilegg står du oppreist og henter veden fra et lager i samme høyde som du står. I tilegg kan du pakke fire sekker ferdig før du må legge på pall. Det kan også velges å ta fersk ved rett fra stokk, ompakking via storsekk eller fylling med en laster fra haug allt ettersom hva som er ditt valg. Utover dette er systemet svært lite plass krevende og krever ikke tilgang til annet en 12 volts batteri som kan lades med det meste av div utstyr. Pakkebordet er såpass stort at det er god plass for to pakkere samtidig og da blir man veldig effektiv. Hver person pakker over 30 sekker pr time uten å slite seg ut. Sekken tres ikke på kanalen men en spesial designet kanal slippes ned i hengende sekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja,har bilder, film og tegninger av systemet, men kan ikke legge dette ut på nåværende tidspunkt da systemet fortsatt er under utvikkling og testing av diverse brukere med tanke på å få et så optimalt produkt som mulig før det slippes ut på markedet. Så desverre kan du ikke få noen bilder nå, men kanskje er du innteressert i å være med på testingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hei tørrved,

Først må jeg beklage sen tilbakemelding på ditt svar, er dessverre ikke så ofte inne her. Klart det lar seg gjøre å være med på videre testing av systemet. Systemet ligger nå på Finn.no for utleie inkl bilder og en beskrivelse på effekt og skånsomhet for kropp og sjel.

En betingelse for å teste utstyret er at du nok bør bo i Rogaland eller Østfold, jeg har to slike systemer ferdig utviklet og har av den grunn et i hvert av disse fylkene tilgjengelig. Om du er interessert kan du ringe meg tlf 90832098 så kan vi eventuelt gjøre en avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...