Gå til innhold

Vedkappsag til traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt litt på kappsag med traktordrift, er dette noko å annbefale? Effektivitet iforhold til ei vanleg mindre elektrisk kappsag?Størrelse på stokker etc.

 

Veit dere om det er mulig å få kjøpt nye slike maskiner ? Eller har dere/kjenner noen som gjerne har ei fint bruk som dere ikkje bruker ?

 

 

Det er ikkje aktuelt å gå over til vedmaskin enno, så derfor eg lurer på om kappsag med traktordrift, gjerne kan effektivisere vedprosessen betraktlig iforhold til motorsag/liten elektrisk kappsag.

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har tenkt litt på kappsag med traktordrift, er dette noko å annbefale? Effektivitet iforhold til ei vanleg mindre elektrisk kappsag?Størrelse på stokker etc.

 

Veit dere om det er mulig å få kjøpt nye slike maskiner ? Eller har dere/kjenner noen som gjerne har ei fint bruk som dere ikkje bruker ?

 

 

Det er ikkje aktuelt å gå over til vedmaskin enno, så derfor eg lurer på om kappsag med traktordrift, gjerne kan effektivisere vedprosessen betraktlig iforhold til motorsag/liten elektrisk kappsag.

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan

Hvis ikke den elektriske kappsaga er god nok så trenger den sikkert å kvesses.

Fordelen med elektrisk, er at du kan holde på innendørs. fordelen med traktormontert er at du kan forflytte deg dit vedstrangene er.

Hva er det som er for lite med kappsaga di. er bladet for lite eller er det motoren som er for liten. Har du veldig grove stranger kan det være like greit å bruke motorsaga for da slipper du å løfte de store strangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Jeg har ei kappsag stående. Den er ikke ny, og har stått på låven i flere år grunnet kjøp av vedmaskin.

Er du interessert kan du sende ei melding på 404 60 104.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den elektriske virker, men er jo ei tysse 400 kappsag, og hadde nok trengt ei lita kvessing, men den har liten kapasitet i forhold til større stokker.. er vel meint til småved.. Så derfor eg har sett for meg traktordrevet maskin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MacJoJo

Kjøp deg ett hardmetall blad, det blir billigere enn å kjøpe traktordrevet sag.

 

Blad finner du her: http://www.sagutstyr.no/

 

Kjøpte selv ett slikt derfra, og jeg er kjempefornøyd. 1200 kroner for ett 70 cm blad syns jeg ikke er så ille (ett normal blad koster jo ca 700).

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har du mulighet til å bruke strøm, så bruk det. Mye billigere i det lange løp.

Kvessing: den gang jeg selv brukte sirkelsag, kvesset jeg minimum 2 ganger pr arbeidsdag. Skal utstyret gå og være effektivt, så må det holdes skarpt. Er det vanskelig, så bruk hardmetall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...