Gå til innhold

Ny vedmaskin Palax combi m ll eller hakki pilke oh27/oh60??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har sett meg lei på all skogen som gror opp rundt slåtteteigane mine og skal nå fremover begynne rydde skog og stelle til slik at det blir slutt på å kjøre utstyret inni greiner og dritt . eg skal denne vinteren begynne på eit 250m ca strekk som er mellom 5-25 m bredt mellom grasarealet og en elv med mye fin vedskog. etter hogging blir røtter fjernet med gravemaskin og stelt til så eg kan slå helt til elvekanten. eg har hadt en hakki pilke oh vedmaskin før men solgte den i fjord grunnet alder. eg skal nå kjøpe ny og valget står mellom samme sort eller palax combi m ll , eg vil ha maskin med sagblad og prismessig blir det det samme for begge men eg har ikkje noe erfaring med palax og håper noen her kan dele positive og negative erfaringer om begge. eg skal hogge en del i årene fremover så trenger noe som er enkelt men samtidig holbart. utstyret blir lagret under tak når det ikkje brukes. er og intrisert i høre erfaringer med stokkebord til desse og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei,

 

Har Pilkemaster EVO 36. Har hatt den i 4år no. Køyre alt ifrå små tre til digre. Har 36cm langt sverd på den. Har hatt 2 problem med den. Den fyrste var at eg synst saga ikkje saga bra, så eg slipte kjedet. Og då hakka sverdet seg gjennom trea. Nr.2 var at den eine sylinderen som gjere at bjelken går fram og tilbake. Utanom da e detta ei kanon maskin. Veldig effektiv maskin og billig og. Treng ikkje særleg kraftig traktor for og driva den heller. Bruke ein 1965 massey ferguson 35 og klare da helt fint. Hadde eg kjøpt ny maskin i dag hadde eg kjøpt Dalen 2054. Men helde ein fing på Pilkemaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Eg anbefaler Palax Combi M 2 med 4,3 meter transportør.

Har Palax Combi TSV E og det er ein Vedmaskin eg er vedig fornøyd med men skal eg kjøpe ny så blir det Palax Combi M 2 med hydraulisk kløyvekniv.

Fordi dette er Vedmaskin som virker alltid uansett vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...