Gå til innhold

Type og pris på rundballefolie?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg brukte orkel-plast i sist sesong og var godt fornøyd med den, har bestilt til årets sesong også. Det er vel samme plast som silograss tror jeg. Kjøpt gjennom forsentralen. Bruker helst Tama eller Rondotex nett da jeg synes disse fungerer bra på pressa mi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Har lenge brukt trio plast. Var fornøyd, ble mye tull. Står i en annen tråd her. Orker ikke å gå dypti det nå. Brukte Rani plast i fjor. Fungerte kjempe bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt mange typer plast dei åra jeg har drevet med dette. Rani er eit meget bra \&quot\;plast\&quot\; merke og jeg anbefaler dette merket på det varmeste. Kom i kontakt med eit firma i Bergen for noen år siden som heiter BACO som leverte eit plastmerke/folie som dei kalla \&quot\;Farm film\&quot\; og jeg prøvde noen paller av dette merket og det fungerte meget bra. Mange her i bygda prøvde dette merket og var meget fornøyd. I år har jeg kjøpt inn eit parti med scan-folie og prisen er 500,- inkl miljøavg.+ mva.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fått prisar frå Fk, A-k, Eik og ventar på frå forsentralen.

Fk - polybale 750mm Kr. 510 inkl. miljøgeb + moms

A-K - Rani wrap 750mm Kr. 545 ----------//---------

Eik - 750mm Kr. 580 ----------//---------

Er jo vesentleg å spare ved å handle frå fk, men har nokon erfaring med polybale? Eg brukte den i fjor, og den funka bra for meg, men då brukte eg ikkje så mykje av den heller. Skal bestille inn ein del paller med folie så er litt kjekkt å vite kva som er best og kor ein får den beste prisen. Dette er vel eit tema som er av interresse for mange som driver med leigepressing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eit lite firma her i bygda som har avtale med salg av scan-folie. Prisen er normalt noe høyere enn 500,-, men jeg bruker ein god del og fekk til ein avtale at jeg skal kjøpe hos dem nå i vår.

Har du fått tilbud hos Baca.no ? Bra plast/folie som dei leverer også. Fra 2 paller er det 0,- i frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker plast til både høysilage (bigbale) og kufor (rundball), og har meget god erfaring med både Trioplast (FK) og Rani (AK). Minimale driftsproblemer, og bare vellagret fór. Har ikke prøvd Silotite (Jostein Skei), det tredje av de \&quot\;store\&quot\; merkene skal også være bra. Alle har en pris på \&quot\;jamt\&quot\; kr 500 for 750 film kommende sesong (ca 400 ruller). Har også prøvd Scanfolie/Unterland, mer ustabil kvalitet og driftsproblemer er vår erfaring. Silogras kleber nok bra, men har altfor mye lim, mye renhold av pakkeren, og utrivelig å handtere. Kjører Claas Uniwrap og Taarup firkantpakker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder unterland/folie så skal den ha \&quot\;lim\&quot\; på begge sider av plasten. Produsenten meinte at dette skulle være bra for kvaliteten og at det skulle bli meir tett mellom lagene. Har ikke prøvd dette merket. Har noe info liggende ang. dette merke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TG. Mye (for mye) lim gir mer renhold av forstrekkerne. Lim på forstrekkerne gir jo driftsstopp. Prøvde bare en pall, kan jo ha vært uheldige med den, men det tilsier jo også ujamn kvalitet. Med Scanfolie/Unterland Extra har vi hatt problem med at filmen splitter seg på en del ruller, videre for mye brudd (pga lim på begge sider?) Vi har prioritert tre ting\; lite driftsstopp, vellagret fór og selvfølgelig pris.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Hoss. Då har du kjøpt trioplast og Rani hjå dine lokale FK og A-k forhandlerer? Eg skal prøve å få prute ned prisene eg har fått, så får me sjå ka det havna på..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan variere litt fra pakker til pakker og hvor god forstrekker det er på dei. Har fleire type pakkere, men ca 20-21 baller på 6 lag. På bordpakkere så bruker jeg 24 runder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ein 12 eller 24 runder som bioen rekner og deler på 6 lag får ein 4 runder pr lag. om ein då skal ha 2 lag ekstra altså 8 tar ein bare 2 ganger 4 og då får ein at 8 lag skal ha 32 runder. veit ikkje kvifor bioen oppgir 25 og 33 men er kanskje for å vere på sikre sida:) Men kjører dere med 26 til 28 på 6 lag har du hvertfall nok som sa:9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TG: Jeg har avtale med det lokale firmaet her i bygda og betaler 500,- pr. rull om jeg kjøper 1 pall eller 5 paller. (48 ruller/pall)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...