Gå til innhold

Husqvarna 550 xpg spørsmål om sverd


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nylig kjøpt ei Husqvarna 550 xpg, levert med 13 tommers sverd med 1,3 mm sporbredde.

Har en god del kjeder liggende, fra Stihl med 1,5 mm sporbredde. Derfor kjøpte jeg også med et "Husqvarna sverd- og kjedesett 13 tommer 1,5 mm".

Er det noen som vet om jeg vil kunne bruke noen av mine Stihl-kjeder?

 

Men nå til kanskje det viktigste spørsmålet, når jeg monterer på sverdet som har 1,5 mm sporbredde, og tilhørende kjeder er jeg ikke istand til å dra kjeden rundt, sagen klarer det heller ikke. Så kan noen svare meg på om jeg må bytte noe mer, f.eks klutsjklokke? For å bytte fra 1,3mm sverd og kjede til 1,5mm sverd og kjede gikk tydeligvis ikke? Det er akkurat som om kjeden blir liggende i klem e.l.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele årsaken til at jeg kjøpte 1,5mm sporbredde på sverd var at alle Stihl-kjeder jeg hadde liggende var av typen 1,5mm. I håp om at jeg kunne bruke disse overens.

 

Men om dette likevel ikke er mulig holder jeg meg naturligvis til 1,3mm &quot\;pixel&quot\;.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Tidligere hadde jeg en Husqvarna og en Stihl med tilsynelatende like kjeder. Det var bare en ørliten forskjell på sporbredden i sverdet. Tror det var Husqvarnakjede som passa på Stihlsverdet mens Stihlkjede ikke passa på Husqvarnasverdet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte drevet hvis du skal ha 1,5 mm kjede/sverd på,hadde det vært fra 1,5 til 1,3 du skulle kunne du lagt et shims imellom sverd og 'sag' for å få det til å flukte pga drevene er ikke like breie hvis du skjønner.gi de 1,5 kjedene til noen som kan bruke de,sverdet er vel ubrukt å kan byttes til 1,3 mm som du sikkert vil få brukt for en søndag nor forhandler har stengt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...