Gå til innhold

Problem med vinsj


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har trøbbel med min Normet vinsj; først røk kjedet så monterte jeg nytt. Da begynde den å smelle ved høy belastning. Muligens glipper kjedet på det lille hjulet, ser at tennene har lagt seg. Så røk kjedet på nytt... Tror kanskje drevet må byttes?? Noen som vet om det går an å kjøpe deler til en Normet-Orion vinsj, i tilfelle hvor ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger.svensen@lf-nett.no_1
Ja regner med at det er greit å skaffe kjedehjul, kjedet var i hvertfall standard hos FK. Utfordringen er at kjedehjulet er sveiset fast på splines akslingen som koples på kraftoverføringen, men det bør vel gå å slipe opp sveisen forsiktig og sveise på et nytt etter at det har fått riktig boring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Hvis du ikke får til å demontere det gamle kjedehjulet så kan du kjøpe deg en &quot\;forlenger&quot\; eller &quot\;overgang&quot\; som passer på kraftuttakstappen på traktoren, og sveise det nye kjedehjulet på den i stedet. Pass da på at du justerer kjedehjulet riktig utover /innover på tappen før du sveiser fast hjulet. Hvis ikke kjedehjulene står helt på linje etter hverandre så vil kjedet gå og klyve. Sjekk med et flattjern som &quot\;linjal&quot\;. Men roter det øverste drevet litt så du ser at det ikke slenger på akslingen også, for da vil ikke &quot\;linjalen&quot\; din stemme. Er det bare litt sleng på det øverste hjulet så stiller du det &quot\;på midten&quot\; og går ut i fra det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...