Gå til innhold

Ny motorsag- Jonsered cs 2253


Gjest

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne saga for 2 uker siden! Helt fantastisk sag, meget kvikk, lett og håndtere, og mange smarte løsninger. Har hogget litt eik med den i hælja, og den var meget sprek. Anbefales på det sterkeste!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt akkurat den samme saga som Hq 550xp, bortsett fra rett vinkel på håndtaket. Har sjøl Husqvarna 500xpg, og er veldig fornøyd med den. God balanse, lett og sterk så det holder! Om du vil ha Jonsered eller Husqvarna er det stort sett forhandler som avgjør. Men personlig synes jeg at håndtaket til Husqvarna er mest naturlig for håndleddet. Ut ifra mine erfaringer med Hq 500xpg, har jeg ingen problemer med å anbefale 2253, garantert ei god sag. Håndtaket på denne er også senket noe, som gjør balansen bedre. Tror egentlig at det er bare fargen og håndtaket som er forskjellen på disse sagene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i nærheten er det bare Jonsered forhandler, så har bare brukt Jonsered sine rette håndtak og er godt fornøyd. Ville dere kjøpt WH modellen? (varme i handtak og forgasser)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl god erfaring med varme i håndtak, godt å ha om morgenen og når det er kaldt i været. I tillegg er det ekstra godt å sette på varme etter matpausa i skogen! Kommer litt an på om det er kaldt der du bor og om du bruker saga mye om vinteren. Uansett er ikke prisen du må betale for WH modellen kontra uten varme å dø av. Resten må du bestemme sjøl!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...