Gå til innhold

Pakke 70stk 60L sekker


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det ser ut som dere gutta har god peiling på vedpakking og salg. Kutta ned skogen til naboen i vinter, og har flere mål liggende pent stabla klart for flere år med god fyring. Jeg skal nå midlertidig flytte til en leilighet med felles garasje og regelverk som sier jeg må lagre veden i små sekker.

 

Så jeg lurer på, hvordan pakker jeg veden på en best mulig måte uten å måtte svi av 500 spenn på en sånn fancy plastikk-kanal?

 

Har prøvd med papp, men det funka dårlig. Beste løsning jeg har funnet til nå er å la dama gjøre det, men hu blir så sinna siden veden henger seg opp i nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd drifsutgiftene og dekningsbidragskalkylene blir bedre med å spandere 500 kr på en plastkanal en å måtte kjøpe blomster, smykker og fancy undertøy til driftsutgifter for å motivere og stabilisere et variabelt humør hos en kvinnelig vedpakker....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån deg en sekkekanal av en som driver med ved. Du bruker 3 timer på å pakke 70 sekker hvis du har kanal. Veden må ikke være særlig over 30 cm. lang!

Alternativt, hvis du har litt skrapjern og sveiser selv, kan du sveise deg et stativ som har ei 4-kantramme på toppen som du bretter toppen av sekken rundt, innenfra. Stativets høyde må tilsvare sekkens lengde. Jeg brukte et hjemmelagd slik den første perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøp til korset og kjøpte meg en kanal. Skal kutte ned resten av skogen i høst, og ser for meg at jeg kan bære den ut i sekker i stedet for kubber vil gjøre jobben litt lettere. (Eller overtale dama til å gjøre det i stedet for å la a springe på Sats)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...