Gå til innhold

oppstart med sau


Gjest

Anbefalte innlegg

hei. har noen spørsmål ang oppstart med sau. har kjøpt meg et småbruk som ikke er stort nåkk til å bli regnet som en landbrukseiendom, men har fortsatt lyst til å starte med sau. hvordan er med tilskuddsårdningen til dette? har jeg mulighet til å søke om tilskudd for å drive.? det er jo ingen hemlighet at skal du klare å drive med dette må du ha tilskudd. har også muligheter til å leie jord av min far på et annet bruk, har jeg da mulighet til å søke om tilskudd på dette uten at jeg er tilskuddsbertiget fra før?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har noen spørsmål ang oppstart med sau. har kjøpt meg et småbruk som ikke er stort nåkk til å bli regnet som en landbrukseiendom, men har fortsatt lyst til å starte med sau. hvordan er med tilskuddsårdningen til dette? har jeg mulighet til å søke om tilskudd for å drive.? det er jo ingen hemlighet at skal du klare å drive med dette må du ha tilskudd. har også muligheter til å leie jord av min far på et annet bruk, har jeg da mulighet til å søke om tilskudd på dette uten at jeg er tilskuddsbertiget fra før?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supermann_1
hehe. Leste egentlig bare tilskudd------tilskudd---tilskudd. Å drive med dyr, gjør du fordi du liker det, ikke for at du kan få div tilskudd for det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest JD2650_1
Du må ha 30000 i omsetjing før du kan søke om tilskot, du må ha så mange sauer at du kan slakte ca 30 lam i året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Grensa er vel 20.000 i omseting fra gården i året for å bli tilskuddsberettinget.

Så må du registere deg som gårdsbruk hos kommunen, det er svært enkelt og ikke avhenging av konsesjonsavhengig areal.

Det er ingen krav om antall dyr. Du kan ha omsetningen din på salg av ved, strikking av lusekofter, oppdrett av smågris eller hva som helst annet som er relatert til gården.

Du kan også søke om å bli tilskuddsberettinget før du oppnår beløpsgrensen, men den må nås i løpet av tilskuddsperioden.

 

Mye rare opplysninger som kommer fra folk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...