Gå til innhold

kyr som er spalteliggarar


Gjest

Anbefalte innlegg

Har nett flytta inn i nytt lausdriftsfjøs, og har nokre kyr legg seg på spalten. Har ikkje flytta inn alle dyra endå, og soleis enno har eg litt tid på med til å gjere det "rette" med resten av buskapen. Når eg ser dette, jagar eg dei opp, slik at dei ikkje får ligge, men når eg kjem i fjøsen om morgonen ligg det gjerne nokre kyr. Kor lenge skal ein godta slikt? Har snakka med mange, og fått like mange råd. Nokre meinar at dei skal grimast fast på liggebås med ein gong, medan andre seier at dei bør/ kan få 3- 4 dagar på seg, og dersom dei då ikkje ligg på liggebås, må dei grimast fast på liggebås til dei legg seg ned..

 

Nokre som har synspunkt/ erfaringar om kva som fungerar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1

Har nett flytta inn i nytt lausdriftsfjøs, og har nokre kyr legg seg på spalten. Har ikkje flytta inn alle dyra endå, og soleis enno har eg litt tid på med til å gjere det \&quot\;rette\&quot\; med resten av buskapen. Når eg ser dette, jagar eg dei opp, slik at dei ikkje får ligge, men når eg kjem i fjøsen om morgonen ligg det gjerne nokre kyr. Kor lenge skal ein godta slikt? Har snakka med mange, og fått like mange råd. Nokre meinar at dei skal grimast fast på liggebås med ein gong, medan andre seier at dei bør/ kan få 3- 4 dagar på seg, og dersom dei då ikkje ligg på liggebås, må dei grimast fast på liggebås til dei legg seg ned..

 

Nokre som har synspunkt/ erfaringar om kva som fungerar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
vi flytta inn fra bås til løsdrift får3 år sia. vi grima fast dem som ikke ville ligge i båsene. men det er også viktig og strø rikelig i båsene den perioden du slipper nye dyr inn dit, da er det mere innbydende og legge seg der. men bruk grima du, det gjør vi med dem som er litt vrange. av 25 kviger i år bruka vi grime på 4. å ett trix till, ikke ha kviger i fullspalte binge i heletatt, har du dem på liggeplatt eller liggebås som kalv/kvige går dette bra og mye lettere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1
er byrja å spekulere på om nakkebommen er festa for langt bak i båsen. Det er helst dei største kyrne som ligg på spalten( Og nokre kviger og 2 mobbeoffer)\&quot\;. Ser at nakken tek i nakkebommen, før dei har fått bakføtene skikkeleg oppi liggebåsen. Men igjen, det er like mange store kyr som ligg i båsen kontra dei som ligg på spalten. Avstanden frå nakkebom til bakkant liggebås er ca 165 cm, målt langs golvet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at du har båsmatter. Bruk grime og bind spalteliggerne på liggebåsen. La de være bundet til de har lagt seg, -det kan ta flere timer. Da vi flytta i løsdrift tok kjerringa med seg stol og strikketøy for følge med at ingen blei rebelsk mens de sto bundet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

165 cm fra nakkebom til bakkant liggbås tror jeg er litt kort, flytt nakkbommen så langt frem som det går nå i begynnelsen så får du heller flytte den litt bak etter hvert hvis det er for mange som skiter i båsen, men hvis du har brystplank i forkant av gummimatten så er det den som bestemmer hvor langt frem de legger seg i båsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1
har ingen brystplank nei. men eg byrja å flytte nakkebommen bakover, ser ut til at et fungerar bra. Det beste hadde no vore om dei største kyrne hadde lært seg å ligge på dei største båsane, slik at eg slepp å flytte nakkebommen på alle liggebåsane.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1

Då har alle kyrne lært att det er betre å ligge på liggebås enn på spalten! Hadde nokre kyr som eg måtte binde på liggebåsen, men istaden for grime, brukte eg vanlege halsband og dei gamle bindsla frå frontane i båsfjøsen, so slapp dei ligge med grime på. Dette fungerte rimeleg greitt.

 

No går snart melkinga greit og, sett vekk frå at når eg køyrer mjølkestallen på automatikk, lever den sitt eige liv og opnar og stenger portar i hytt og pine. Men delaval sin servicemann er på saka, og fiksar dette nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Problem med spalteliggere viser vell i grunnen at kuas påståtte velferd med-, og trang til mykt liggeunderlag er sterkt oppskrytt. Hvis den syntes det var så mye bedre,hadde den vell lagt seg i liggebåsene med en gang, uansett hva den var vant til fra før.

Kjenner også til noen som fikk problem med spalteliggere etter at de la inn matter! De har hatt lausdrift i mange år, så alle dyra kunne systemet med liggebås. Problemet oppstod om sommeren da mattene gjorde det så varmt i liggebåsene at kyrne heller la seg på spaltegulvet.

 

Mer en kommentar dette, enn svar på innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...