Gå til innhold

Slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe en pøttinger faro 3500. Til denne tenkte vi og kjøpe en ny slåmaskin, har ei gammel ei fra før som vi vil selge, men spørsmålene mine er. Takler faro vogna ei slåmaskin med belte? Isåfall hvilken slåmaskin burde man kjøpe.

 

Håper på mange positive svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer og kjøpe en pøttinger faro 3500. Til denne tenkte vi og kjøpe en ny slåmaskin, har ei gammel ei fra før som vi vil selge, men spørsmålene mine er. Takler faro vogna ei slåmaskin med belte? Isåfall hvilken slåmaskin burde man kjøpe.

 

Håper på mange positive svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pick-up bredda på Faro er 1,8 meter. Grasstrengen bør jo helst vere litt smalare enn pick-upen. Har ikkje erfaring med slåmaskin med belte, men vil tru at strengen kan bli i breiaste laget ved store avlingar. Men får du heile strengen inn i pick-upen er det berre å mate på. Eg kjører 15-20 km/t med euroboss vogn etter ei 2,8 meter slåmaskin, der det er flatt nok til at traktoren greier det vel og merke!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1
Skal du tilsette syre i vogna mener jeg det er begrensende for hvor fort du kan kjøre og hvor stor streng du kan ha. Selv kjører jeg med 2,8 maskin og gj.snitt 8 km/t med Faro-vogna. Skal du ha på syre ser jeg ikke helt det store poenget med å legge sammen strenger med det jeg kaller normale avlinger. På tynn 2. eller 3. slått kunne det kanskje ha noe for seg. En annen ting er fortørkinga, det blir dårlige greier hvis du legger sammen flere strenger med god avling. Da må det være bedre med rive av noe slag for å legge sammen flere strenger etter at det har tørket litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser da at jeg kanskje burde satse på en slåmaskin uten belte, men må innrømme at jeg har meget lyst på ei med belte.

 

Slenger på med et spørsmål til her, hvilken slåmaskin burde je satse på nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...