Gå til innhold

TINE og 5-øringen i streiketrekk


Gjest

Anbefalte innlegg

Som kjent blir alle Tine leverandører trukket 5 øre pr levert liter fra 01.07.2008 - 30.06.2009. Leverandører som måtte tømme ut melk pga streik, fikk betalt (kostnad TINE ca 70 mill). Det som det ikke blir snakket høyt om er at "streike-melken" ikke ble trukket fra kvote. Dermed får leverandører med "streikemelk" dette som gratis tilleggskvote av TINE. Jeg har konsentrert kalving fra medio juli og leverte dermed ikke melk i juni når det var streik. Dvs at jeg (sammen med mange andre med samme opplegg) må betale 5 øre pr levert liter for streiken selv om det ikke ble levert melk, men får ikke gratis "tilleggskvote". Er det andre som finner dette urimelig?!?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjent blir alle Tine leverandører trukket 5 øre pr levert liter fra 01.07.2008 - 30.06.2009. Leverandører som måtte tømme ut melk pga streik, fikk betalt (kostnad TINE ca 70 mill). Det som det ikke blir snakket høyt om er at \&quot\;streike-melken\&quot\; ikke ble trukket fra kvote. Dermed får leverandører med \&quot\;streikemelk\&quot\; dette som gratis tilleggskvote av TINE. Jeg har konsentrert kalving fra medio juli og leverte dermed ikke melk i juni når det var streik. Dvs at jeg (sammen med mange andre med samme opplegg) må betale 5 øre pr levert liter for streiken selv om det ikke ble levert melk, men får ikke gratis \&quot\;tilleggskvote\&quot\;. Er det andre som finner dette urimelig?!?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er urimelig ja!

 

jeg for min del slapp å slå ut noe melk i det hele tatt under streiken fordi tine leverte til synøve finden isteden... så jeg går ut ifra at tine fikk betalt for den melka som de hentet her hos meg og kjørte til finden. og så må jeg i neste omgang betale tine for den melka som jeg produsete og som tine solgte til finden!! det høres nesten enda mere urimelig ut det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-øre til streike melk er en ting, hva med all den øko-melka som går i samme tank som \&quot\;vanlig\&quot\; melk der bonden får 60 øre mer pr liter, er vi \&quot\;vanlige\&quot\; melkebønder interessert i å betale dette sløseriet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...