Gå til innhold

Skal bøndene øke melkeproduksjonen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har planer om øke melkeproduksjonen etter at det ble kjent at det er bare å produsere fram til påske? evt. hvor mye øker dere?

Og hva håper dere skjer i framtida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har planer om øke melkeproduksjonen etter at det ble kjent at det er bare å produsere fram til påske? evt. hvor mye øker dere?

Og hva håper dere skjer i framtida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
heisann,,,, vi produsere det maximale/opptimale i følge tine toppteam foring. kordan skall vi da fåtil å produsere mer melk.???? jeg håper fålka som sitter å planlegger i tine sjønner att det ikke gåran å såve i timen. TOTALT SLETT ARBEID..... ja jeg er frusrtrert, å jeg sprenger kvoten min å drar nytte av frislippet. men jeg fordrar ikke når noen er sløv i sitt arbeid..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

di som greier produsere mer melk må ver di som ikkje har planlagt/truffet me kvoten, jeg bruker okse så dyrlege fant ut at di kalve ca 1 mnd tidligare enn planlagt så jeg greier kansje produsere 5-10 000 over kvote, kommer til å legge opp til å produserre mer melk neste år, tror me får produsere mer i framtida, itte så jeg har fott me meg så ska me få produsere 3% over kvote neste år
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier å produsere meir,men det har ingen ting med dårlig planlegging av kvoten å gjere.derimot er det full stopp i slakting/salg av kyr som det var planlagt å fjerne, som en del av netopp kvotetilpassing!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å bygge opp kvote ifb med at jeg skal inn i nytt fjøs, så ja, jeg skal klare å produsere nesten en hel månedsleveranse på 10-12 000.(men det hadde jeg gjort uansett) Tror for framtiden at forhoildstallet ihvertfall må opp i 3 pst, eller mer for å kompansere for alle som slutter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :D nei, litt sårt tema det hær, så vanskelig å planelegge noe når det ikke er permanent... blir som mattilsynet gir bønder beskjed om at de ikke får slippe sau, når de er para og scanna...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å slakte 8 kyr når ryktene om frislepp begynte å komma, la slaktinga på is og produserer nå 300 liter mer om dagen enn jeg trenger for å fylle kvota!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tretten_1
Skulle gjerne produsert litt mere, men det er jo umulig skaffe melkeku selvfølgelig. Er jo de som er dårligst til å planlegge som evt tjener litt på dette slette planleggingsarbeidet fra Tine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...