Gå til innhold

Kjøpe kombipresse?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å kjøpe ny evt litt brukt kombipresse.

 

Har hatt en 2004 uniwrap som jeg solgte etter 1.slåtten i fjor. Pressa hadde gått 15000 bunter og jeg kjørte ofte i stykker, helst når jeg var 2 mil unna gården!

 

Var veldig fornøyd med servicen på pressa, men det ble litt mye service... ..

 

Hvis jeg skal handle nå så skal det være "nytt". Betaler heller noen kroner ekstra i leasing.

 

Presser ca 1000 gras og 4-500 halmbunter i året til eget bruk. Jeg var ikke fornøyd med halmbuntene i Claaspressa.

 

 

 

Jeg bor på Østlandet og forpakter jord av alle slag(en del bratt og myr)som strekker seg 15 km i alle retninger.

 

Jeg leide folk til 2. slåtten i fjor. Havna på 150 kroner bunten for pressing og pakking så det er en del å hente på å gjøre det sjøl!

 

Hører mye bra om McHale, men den er jo svindyr!

 

Har du noen tips/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_1

Hei

 

Jeg vurderer å kjøpe ny evt litt brukt kombipresse.

 

Har hatt en 2004 uniwrap som jeg solgte etter 1.slåtten i fjor. Pressa hadde gått 15000 bunter og jeg kjørte ofte i stykker, helst når jeg var 2 mil unna gården!

 

Var veldig fornøyd med servicen på pressa, men det ble litt mye service... ..

 

Hvis jeg skal handle nå så skal det være \&quot\;nytt\&quot\;. Betaler heller noen kroner ekstra i leasing.

 

Presser ca 1000 gras og 4-500 halmbunter i året til eget bruk. Jeg var ikke fornøyd med halmbuntene i Claaspressa.

 

 

 

Jeg bor på Østlandet og forpakter jord av alle slag(en del bratt og myr)som strekker seg 15 km i alle retninger.

 

Jeg leide folk til 2. slåtten i fjor. Havna på 150 kroner bunten for pressing og pakking så det er en del å hente på å gjøre det sjøl!

 

Hører mye bra om McHale, men den er jo svindyr!

 

Har du noen tips/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kan anbefale Orkel GP 1260 Agronic. Har kjørt det selv på ca 5000 grasballer og ca 3000 halm. Halm er en utfordring men har intrykk av att det gjelder alle fastkammerpresser. Hvis du vil ha en driftsikker presse vil jeg uten tvil anbefale 1260.

Her skal du enkelt kunne finne en fin bruktpresse til en pris du godtar. På Orkel trenger du ikke å være redd for att pressen har gått en del baller. Ta deg gjerne en prat med Hallgeir på Orkel AS.

Før kjørte vi 1250 agronic, nå har vi HiQ og har god erfaring med Orkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Når du skal presse halm i tilegg til grasballer så ville jeg gått for en variabelkammer presse, sånn som Krone Comprima eller Kuhn Balepack. Variabelkammer pressene er bedre egnet til halmpressing, og skal fungere bra på gras og. Du kan og presse STORE baller på halm og tørt gras. (Spare plast, transportkostnad). Krone lager baller opp til 150 cm. i diameter, mens Kuhn lager opp til 185 cm. diameter.

 

http://www.krone.de/de/ldm/pi/index.html

 

http://www.eikmaskin.com/eik/layout/set/print/produktkatalog/hovedmeny_2010/05_gras/22_kuhn_variabelkammer_balepack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei,

 

hva med å se på den nye Claas 455,

diameter opp til 135 cm. og MPS segment og 25 kniver.

 

hva var det som ikke funka med 255 og halm, har selv bare presset litt halm, men det har gått veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne_1

Syns halmbuntene ble veldig slappe i uniwrap\'\'\'\'n. Prøvde med mye nett, men jeg syns ikke det ble bra. Det er mulig at det var sjåføren det var noe galt med......

HFikk en til å presse med NH variabelpresse i fjor høst og det ble knallharde bunter med masse halm. Har 1000 kvm med talle så går med mye halm. Har også mye transport på buntene så det er viktig å få mest mulig i hver bunt både med gras og halm.

 

Variabelkombipressene til Kuhn og Krone ligger nok litt for høyt i pris for meg. Er ikke interessert i å leiekjøre hele sommeren for å betale pressa. Claas 455 er vel også ganske dyr. Har ikke noe servicenann på Orkel her så jeg er litt skeptisk til å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...