Nilss1 Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Har hatt mye tull i fjøsen de 2 siste årene. Flere sauer med koldbrann, jurbetennelser og flere lam med diverse betennelser. Dyrlegen antydet onde onder, men anbefaler meg å desinfisere fjøsen skikkelig for å bli kvitt "slemme" bakterier. Er det noen som kan anbefale meg hva jeg skal bruke for å desinfisere? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Hei. vask fjøsen sikkelig og bruk ei lita trykk kane til å sprute på virkon s, får kjøpt det på felleskjøpet blant anna. lykke til :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 dette har eg ikkje mykje tru på. Ver heller nøye med å ikkje ha lamma lenge inne etter fødsel, ver ekstra på vakt etter tidleg jurbetennelse, no råmjølk til lamma, og generelt god foring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest camaro_1 Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Hei! Da mine foreldre drev med sau, vasket de fjøset og kastet på kalk. Pratet med en sauebonde forleden og han gjorde det samme. Han kalker også \"\;hjemmebeite\"\; litt hvert år før beiteslipp. Hvis mulig kan du prøve dette i tillegg til feks. Virkon S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.