Gå til innhold

pulvermelk


Gjest

Anbefalte innlegg

har altig tatt melk fra ku til kalvene, men nå trenge eg alt melka til kvoten, så va d ka type pulvermelk eg ska gå for? ka e best å biligast? kan vel få både sur å søt melk? har konsentrert kalving så vente ca 30 kalver dei neste 2 mnd,så dorr bler jo ein del råmelk men ikkje nok,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har altig tatt melk fra ku til kalvene, men nå trenge eg alt melka til kvoten, så va d ka type pulvermelk eg ska gå for? ka e best å biligast? kan vel få både sur å søt melk? har konsentrert kalving så vente ca 30 kalver dei neste 2 mnd,så dorr bler jo ein del råmelk men ikkje nok,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig godt sp.mål! det har jo komt så mykje nytt på området den siste tida, den nyeste til fk høyrer eg gode lovord om, de same om sprayfo som husdyrsystemer forhandler, men en ting undrer meg skikkelig i denne saka, å det er den nye denkamilk til fiskå mølle så er produsert i holland, med melk frå holland, Syns faktisk de er merkelig at en stor norsk for-leverandør, som er avhengig av norsk prisnivå, å norsk melkeproduksjon skal forhandle importmelk, for salg til norske kalver! då skal iallfall ikkje bonden sutre over at den norske forbruker ønsker billigere mat fra utlandet, så lenge bonden skjølv gjer det same...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåtass_1
Vurderer selv å gå over til melkeerstatning nå, og er også litt i villrede i forhold til merker. Blå Sprayfo er visstnok basert på norsk melk, men produsert i Holland. Anbefaler å gå inn på medlem.tine.no, scroll ned til overskriften «Utnytt produksjonsmulighetene» og klikk på «kalveforing og fri kvote». Her er næringsinnhold og pris på de forskjellige pulvermelksortene. Egentlig små forskjeller, men prisene varierer vel rundtom i landet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...