Gå til innhold

Agri Supply - Josilac


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal prøve å bruke bakteriologisk ensilerinsmiddel til året og vurderer Josilac fra Agri Supply. Snakket med dem før jul, men har ikke klart å komme i kontakt med dem nå på nyåret. Noen som har noen tips? Lite svar å få på telefonnummeret jeg ringte før og på det som er oppgitt her på nettet.

 

Og om noen har erfaringer med Josilac er jeg sevlfølgelig interessert i å høre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Skal prøve å bruke bakteriologisk ensilerinsmiddel til året og vurderer Josilac fra Agri Supply. Snakket med dem før jul, men har ikke klart å komme i kontakt med dem nå på nyåret. Noen som har noen tips? Lite svar å få på telefonnummeret jeg ringte før og på det som er oppgitt her på nettet.

 

Og om noen har erfaringer med Josilac er jeg sevlfølgelig interessert i å høre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

rune@agrisupply.no er iallefall mailadressen.

 

Erfaringer har jeg lite av, ingen av kundene mine vil ha ensileringsmiddel, og forprøvene våre viser fint liten forskjell mellom baller uten og med syre, så jeg ser ikke merprisen som verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har brukt Josilac, jeg fikk vell så godt resultat med dette så jeg fikk med grasaat lacto. foret lukter også utrolig friskt, og dyra spiser mye av foret. Jeg når Agri på nr: 48 86 91 57.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

har brukt josilac i mangen år, og har fått kjempe resultat! mange av naboene mine har brukt sil-all 4x4 tidligere, men gått over til josilac..

josilac skal vist vere tryggere og betre i silo med tanke på at du slipper å tilsette noen andre komponenter for å hindre varmgang..

 

MVH

 

Ein som har fått kjempe resultat med josilac i 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har brukt både josilac og sil-all, i plansilo og rundballer i dei siste 5 åra. Konklusjon min er att sil-all gjev lavere ph( mindre protein nedbryting) utifrå alle forprøvene. Generelt er eg meir fornøgd med oppfølgingen eg får fra Produs. Ellers så er det vel små forskjel på dei aktuelle produktene. Men når det gjelder varme så er det ingenting som tilsier at josilac skal gje mindre varme. Varme i ein silo er ein indekator på god eller dårleg jobb. Så enkelt er det...:-)

 

Mvh tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Kundekonsulent på Agri Supply her! vi sitte på kontoret Man-Fre 09.00-16.00, mitt nummer er no 47 48 18 13. sit som regel alltid i telefonen ironisk nok, men ringer opp igjen om eg ser eller får eit tapt anrop. melding og mail er alltid ein sikker måte å få tak i oss på. desverre står det mange feil nummer på nummeropplysninga på oss.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har kjopt biomax,fra chr.hansen,4300 kroner for 1 pakke til 200 tonn ensilage,

den er godkjent av dlg.

chr.hansen er den samme fabrikken som lager til delaval. feedtech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Josilac er også DLG godkjent, med ett c4 stempel. dette er det kun midler som gir dokumentert økt melkeproduksjon samt dokumentert økt kjøttproduksjon. dette har verken sillall eller noen andre biologiske midler på markedet i norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Ingen steiner som kan erstatte mineraltilskudd så vidt meg bekjent, skal du ha tilskudd av mineraler så må enn vel til med pulver/pllets eller slikke bøtter med BÅDE vitaminer og mineraler...saltsteiner med ekstra tilsatt mineraler er bare for å toppe opp for spesielle mineralunderskudd isammen med ett fullverdig vitamin/mineral tilskudd...slike steiner er mye brukt i våres naboland som ikke har tilsatt vitamin og mineraler i kraftforet...solsel steinen til agrisupply inneholder 37% salt og veldig veldig lite mineraler og INGEN vitaminer...resten er fyllmasse....finnes mye forskjellige produkter på markede men vill iallefall anbefale tilskudd med organisk selen(må ikke forveksles med sodium/natrium selenit som er Uorganisk) og e vitamin...hvem selgers slik: gå inn på debio sine lister over godkjente selskaper og deres produkter, eller mattilsynes sin liste over godkjente selskaper for salg av tilskudd som skal inn i dyret....Håper dette var til litt help:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Flere innlegg er fjernet fra denne tråden da de var i strid med retningslinjene for vårt debattforum.

 

Mvh

Magnus Østby

Redaktør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig å presisere att Josilac ikke er godkjent av hverken Mattilsynet eller Debio p.d.d. Synes også at det er på sin plass å kunne si at mange er svært missfonøyd med måten Agrisupply AS opptrer på, og måtene di selger på. Meg selv, mange naboer og kollegaer som har opplevde å få både varer vi aldri har bestilt, inkasso på varer som er betalt/ikke bestilt/ikke levert osv...Er vel takhøyde her på debattforume for å diskutere personlige erfaringer og erfaringer fra andre..

 

Min erfaring er att kunnskapen til selgeren jeg snakket med har generelt lite kompetanse og dere påstander om produktene sin lar seg aldri dokumentere, at Josilac kan være ett greit produkt ved veldig goe forhold (har bare 2 type melkesyre bakterier, så man må treffe godt) kan så hende, men når man spørsmålstiller Agrisupply på virkemåte, og generelle spørsmål som har med grovfor å gjøre så skinner kunnskapsnivået igjennom som lite troverdig...når man så i tillegg får varen tilsendt selv om en har takket nei til tilbude deres(di har jo alltid tilbud) og saken går helt til inkasso og man faktisk må politianmelde saken før di trekker tilbake saken så blir man SVÆRT missfornøyd, og missforstå meg rett, men jeg er LANGT fra alene om å ha opplevde dette.

 

MVH

H.Marius.K

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skjedde det samme med meg fikk josilac jeg ikke hadde bestilt.

Det gikk til inkasso og ble masse bråk.

Heldigvis trakk inkassobyrået saken da de fikk den forklart.

Så dukket det opp ny faktura som også etterhvert gikk til inkasso, og samme runden igjen. Bare si nei uansett når de ringer. Litt off topic men, samme saltsteinene som de selger for 200kr har de på felleskjøpet til 89 kr. Ingen vitaminer i den heller men endel mineraler som er greit i tillegg til WM blokk.

 

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geitbonden_ole-m_1

Ammeku du skriver heldigvis trakk dem saken , bestrider du en inkasso over for dem så rører dem stortsett ikke saken med ildtang en gang ,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...