Gå til innhold

Hvilken tre skal jeg kappe ned til villsau??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei tenkte jeg skulle kappe ned trær til vinterfor for villsau, men ha liker de?? Har prøvd med osp men det ser ikke ut til de vil ha det..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hansor_1
Det sies at osp er godt egnet til innredning i sauefjøs da sau ikke gnager på den. Hvis du gjerne vil fore med trær, foreslår jeg omlegging til bever.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene og til Hansor så har jeg nok av bever på gården så trenger ikke flere av de. Dette var bare litt tillegsfor og for at de skal få annet å spise. Det hadde sikkert vært like lurt av deg og spare deg for slike idiotiske kommentarer.. God bedring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hansor_1
Beklager hvis den siste setningen falt i dårlig jord. Den første var dog alvorlig ment - osp har tradisjonelt vært brukt i innredning som dyra kan finne på å gange på, sikkert på grunn av bitter smak. Det er god grunn til å anta at det samme gjelder barken, så det kan godt hende at sauen ikke vil ha den. Ellers har jeg samme erfaring som SvS under her, rogn er noe av det første som går.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest valevåg_1
Furu er populært. Etter at eg har saga ned furutrær, så barka dei øvste del av treet som er lysebrunt. Greinene som eg har kvista legger eg utover, sånt at sauene kan barka dei. Etter dei har barka eine sida, snur eg greinene også barka dei andre sida og. Då er det bare å kappe opp greinene og hive dei i sekk. Då gjere dei nytta for seg sånt at veden tørka ekstra fort :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...