Gå til innhold

Oppstart med okser


Jd6320

Anbefalte innlegg

Hei.

Har planer om å starte med okser, dette blir et småskala prosjekt.

Planen er å utnytte fjøset som er i dag, skjære ut gulv å legge spalter.

Ca pris 250-300000; fjøset rommer da ca 30-40 dyr.

Har bare 60da jord, så må kjøpe rundballer eller leid ekstra jord,

Jordbrukskontoret sa at det ikke var noe vits å søke om støtte på dette prosjektet med så lite jord, er dette sant?

Eller er det andre jeg kan høre med Nortura eller slakterihuset?

Noen som kan gi noen råd? Eller er det bare å glemme hele prosjektet?

 

Takker for svar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å søke, iallfall viss du har 10 årskontrakt på leiejord. Det finnes folk i Nortura som kan hjelpe deg gjennom prosessen, mange flinke folk der :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Synes du har en god plan og kjøttproduksjon trenger vi i dette landet men eg hadde gitt faen i å søke noe tilskudd til dette prosjektet får du det til med det prisoverslaget som du har satt opp her så blir det snart overskudd . Og om du søker så blir det i bestefall svært lite du får ut men det kan og bli dyrere om dei vil ha en fing med i planlegginga... det har eg sjølv erfart . Berre få grønt lys hos mattilsynet og sett i gang så kan du heller snakke med slakteriene i området rundt deg og legge frem planene dine og få gode avtaler. eg veit ikkje hvor du holder til men sjølv leverer eg til fatland og har fått veldig god service og hjelp til mykje frå dei. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert på prosjektet ditt fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...