Guest Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Hallo. Hvor mye må jeg ca gi for 10stykk års(ho dyr) lam til høsten høst. Rase gammel norsk spælsau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Vel, 2 min på google ga meg følgende resultat:http://www.gammalnorskspelsau.org/57598731 Blir du ikke fornøyd der så kan du sjekke nsg.no, de har også livdyrpriser og mye annen info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Livdyrprisene vil vel avhenge sterkt av utfallet man får i jordbruksoppgjøret. Hvis slaktetilskuddet økes til 609 kr må dette i allefall plusses på livdyrprisen, ellers er det ingen som gidder å selge livdyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Det har du selvfølgelig rett i. Som det er lagt opp til det blir det dyrt å kjøpe inn og dyrt å øke på besetninga, siden det koster deg en god del mer å holde livlammene unna slaktebilen. På plussiden blir vel at du slipper å fore slaktesauer til over nyttår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.