Gå til innhold

MF 5445 90hk trenger ny snøfres til neste sesong.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, som sagt trenger jeg ny fres til neste sesong. Har for tiden en Dalen 278 v-fres som blir alt for liten til denne. har ca. 35 avkjøringer på roden min så jeg trenger noe større.

Hadde egentlig bestemt meg for en Dalen 2010, men er litt redd for at denne skal bli for tung for traktorn og drage. Pluss at andre har tipset meg om tokvam eller westbjørn. Må i allefall ha noe som er bredere enn traktorn som er 226cm bred.

Takker for alle svar. Kjører med alle 4 dekka pigget og ingen kjettinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Legacyturbo88_1

Hei, som sagt trenger jeg ny fres til neste sesong. Har for tiden en Dalen 278 v-fres som blir alt for liten til denne. har ca. 35 avkjøringer på roden min så jeg trenger noe større.

Hadde egentlig bestemt meg for en Dalen 2010, men er litt redd for at denne skal bli for tung for traktorn og drage. Pluss at andre har tipset meg om tokvam eller westbjørn. Må i allefall ha noe som er bredere enn traktorn som er 226cm bred.

Takker for alle svar. Kjører med alle 4 dekka pigget og ingen kjettinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjører selv en ny MF 5435 på 90hk og Dalen 2009, dette er en perfekt kombinasjon. Har kantvinge på begge sider og fresen blir da 255 bred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Legacyturbo88_1

Er totrinns fres jeg er ute etter ja, ikke noe v-fres pånytt igjenn.

Grunnen til at jeg ikke har sedd på noe annet enn dalen 2010 er på grunn av at den har god kapasitet, åpen innmaterskruer og girkasseåverføring.

Har vært skeptisk til tokvam siden den har en liten innmaterskrue sånn at ved lett snø at jeg begynner og skyve snøen fremfor meg og velter ut på sidene. Noen erfaringer med dette? Mulig at traktorn ikke er sterk nok til at jeg ikke får dette problemet, men har også tenkt på å få den justert opp.

Grunnen til at jeg ikke har vurdert dalen sin 2009 er at den ikke har girkasseåverføring men kjede. Er redd dette skal bli et problem, at det ikke er like holdbart.

Hvordan fungerer det for dere andre med både dalen og tokvam såm har åverføring med kjede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Legacyturbo88_1

Hei. Skulle bare si at det ble en 2009 mod dalen 2010 på meg:) kjøpt inn i oktober 2012, er storfornøyd med den:) fantastisk innmating på den, og den kunne ikke vært noe mindre egentlig.. Litt tung, men det veier opp for kvaliteten på den og brukervennligheten:) kan legge til at jeg fikk oppjustert pumpa på traktoren, så eik sa den skulle levere rundt 120hk, og det måtte nok til:)

Kan anbefale dette videre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...