Gå til innhold

Sandstrøer


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å anskaffe sandstrøer til vinteren.Mest aktuell er en selvlastende med valseutmating. Har fått en grei pris på Duun men har ingen erfaringer med slike maskiner. Noen som har tips og anbefalinger? Enkelte som en bør styre unna?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peugeot_1
Vurderer å anskaffe sandstrøer til vinteren.Mest aktuell er en selvlastende med valseutmating. Har fått en grei pris på Duun men har ingen erfaringer med slike maskiner. Noen som har tips og anbefalinger? Enkelte som en bør styre unna?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vil få deg te å vike unna Dalen, mate dårlig og strø ujevnt.. Ha hørt mye positivt om Westbjørn og Duun kassan, så spørs om du gjør det rette valget. Hvis du har mye strøing i boligfelt osv. få taki deg en 2-delt, mange vil sparke mens andre vil gå! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peugeot_1
Da er Duun suveren på pris. Skal kun strø egen gardsvei pluss litt nabohjelp så det er ikkje behov for noe avansert. Sett på 800l kasse, kanskje i smaleste laget men det blir dyre nok timer likevel. Men det er bedre enn å ligge med brekt lårhals og tankbilen i grøfta kl 07 om morran.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har DUUN 800 selv og fungerer greit den. Men som alle andre spredere er den sær på hva du putter oppi. Unngå for all del masse med fint i, altså null stoff. Da må du spa det ut igjen med handmakt.

 

Og husk å bestille med strupeventil. Koster et par lapper men er fort spart inn. Den er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anonym

Er det noen som har erfaringer med Holms sandstrøere?

(Positive og negative sider forhold til andre maskiner)

Det har blitt litt forandringer i kontrakta mi, derfor må jeg gå til innkjøp av sandstrøer.

Det går mest dalen og tokvam sine strøkasser her i området, men jeg har sett litt på holms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har selv Duun 800, som jeg synes er bra, lurt å få med strupeventil ja. jeg bruker 0,8 veg grus som fungerer bra. blir sikkert innvestering til vinteren, enten blir det en 800 til eller så blir det en 1100. men duun blir det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...