Guest Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 hei, lurer på tanker/erfaringer omkring valg av transmisjon på traktor som er meint å gå på veg vedlikehald (kant klipping/brøyting mm.) og transport? Er helst jd 6920 som er aktuelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yc_85_1 Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 hei, lurer på tanker/erfaringer omkring valg av transmisjon på traktor som er meint å gå på veg vedlikehald (kant klipping/brøyting mm.) og transport? Er helst jd 6920 som er aktuelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Deerer_1 Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Ikke vurder annet enn autopower! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Vurder Valtra med turbinkløtsj da har du samme funksjon som trinnløs og du har spart ca 300 000,- i forhold til den dyre JD. At ingen kjøper annet enn trinnløs i dag vitner om at Rune har peiling ja... Har vel hørt at trinnløs står for va 10% av markede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 jada..... 6900 er vel ikkje noke serlig å bli fornøyd med, ikkje trinnlaust heller, meiner vel 6930 du din smarting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Når det gjeld trinnlaust trur eg det har mykje å sei ka traktor det gjeld. fendt vario er sikkert. når det gjeld jd bør det vere 20 serien nyere enn 04 05 før du vuderer trinnlaust, 30 serien skal vist vere veldi bra. på dei eldre jd bør du ta auto quad med øko shift., Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Tenk og på Valtra med trinnløs, skal vist vere meget bra, veldig lett og betjene og du kan og bruke gassbedal som kjørepedal. N serien med trinnløs hadde vert midt i blinken for det bruket du forespeiler. Kompakt traktor og ikke for stor, men med mye krefter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Hei! Til det arbeidet du beskriver er trinnløst som gjelder. Kantklipping: du kan justere hastigheten slik du føler og er ikke avhengig av hurtigir med èn fast hastighet. Det samme gjelder brøyting. Og i transport er det bare å gi gass, traktor og girkasse ordner resten. Ville kjøpt meg en fint brukt 6930. Ulempen med mange av de, er at de er 40 km/h. De har ofte mye utstyr, men er vanskelig å selge pga 40 km/h. Men i kantklipping og brøyting er det skjeldent du trenger en 50 km/h. Det er litt verre med transport. Har byttet begge mine 20-serier i fordel for 30-serie og forskjellen er ganske stor. Liker 30-serien bedre, og girkassen er en god del bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 KV mener at man sjelden trenger 50 km/t i klipping og brøyting. Det må da tvertimot være av de bransjene man virkelig trenger 50 km, siden det ofte blir lange transportstrekninger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Apple_farmer_1 Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Klart du må ha både trinnløs og 50 km kasse til dette bruket. Det blir sikkert endel transportetapper til og fra der jobben begynner hvis du ikke bor midt i et veikryss \;-) Det må da finnes noen pent brukte Fendt 716 til salgs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kvegard Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Hvis dere har lange avstander, så kjører dere dit og tilbake. En gang, ikke vær dag? parkere vel traktoren nært der du holder på, og tar bilen dagen etter? Det gjør jeg når jeg presser med traktor. Diesel er det rå og få fylt flere plasser en hjemme på gården. Er dyrt å bruke traktor som transportmiddel til og fra arbeid vær dag. Men er man i dette yrket ønsker man seg selvfølgelig 50 km/h, men det ser ut som han er i oppstart fasen, og om man kan kjøpe en 6930 40 km/h til en omtrent samme pris som en 6920 med 50 km/h, er valget enkelt i mine øyner. En 6930. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yc_85_1 Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 takker for svar, blir nok ein 5o km kasse, men kjøpet er utsatt til neste vinter, men korleis er diesel forbruket på dei to transmisjonane, under transport går vel auto quad rimlegare? er denne å få med \"\;øko\"\; gir? 50 km på senka turtal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Hei, du får dei med økoshift 40 km på redusert turtal, 5 min jobb så går den i 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Det er vel berre på 20 serien med 40 km og økoshift at det går ann å få den til å gå 50km,viss det går på 30 serien så er eg meget interesert i å vite korleis det kan gjøres?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bache_G_1 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 skal du ha trinnløs bør du seriøst vurdere Case IH CVX/ new Holland TVT. disse har kjørepedal, som er å anbefale fremfor JD´s trinnløse, mye bedre å kjøre. dette finnes også på Fendt Vario utstyrt med TMS, samt MF 7400-serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trønder_1 Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Hvorfor er dere så opphengte i å ha en 50km/h kasse.Gjennomsnittsfarten på brøyting med traktor Grusvei/fylkesvei/kommune vei ligger på 25-30 km/h,og noe høyere på asfaltvei.Når vi ser på diesel-forbruk på en 6-sylindra kontra 4-sylindra så ligger en 6-sylindra traktor som går på brøyting nesten på samma diesel-forbruk som en lastebil.Selv kjører jeg N-141 til brøyting og bruker langt mindre drivstoff iforhold til jeg skulle hatt en t-160.Tror folk,spesielt den yngere garde er mere opptatt av jo større jo bedre,men jeg har drevet i denne bransjen i over 20år har erfart det motsatte,selv føler jeg er meget konkurransedyktig iforhold til de andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.