Gå til innhold

Kombipresse


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen her med erfaring fra Mchale Fusion. Er den bra? Har hørt litt om at det har vært litt tull med pakkeren? stemmer det? er det andre bra eller mindre bra ting og si om pressa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Noen her med erfaring fra Mchale Fusion. Er den bra? Har hørt litt om at det har vært litt tull med pakkeren? stemmer det? er det andre bra eller mindre bra ting og si om pressa?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Har kjørt den i 1 slåtten og er meget fornøyd med på presse og pakker, Jeg vil absolutt anbefale denne presse foran andre.

Jeg har ingen dårlige eller negative ting å si om pressa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Jeg har ikke noem personlig erfaring med Fusion, så jeg har ikke annet grunnlag til å uttale meg enn hva jeg har hørt. De fleste er jevnt over veldig godt fornøyd med pressa, men et problem jeg har hørt går igjen er når man presser blaut avling, som 3.slått, raps eller raigras. Da kan ballen gli ned mellom rullene som skal holde den under pakking - og det er visst ikke noen morsom jobb å få den ut igjen. Forsåvidt et det nok samme dritten om ballen havner feil mellom presse og pakker på alle andre kombipresser og... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Personlig har jeg aldri klart å kile ballen mellom presse og pakker, men til tross for sensorer og sikringer så tror jeg det finnes tilfeller der man har klart kunsstykket på alle presser. Veit i alle fall om at det har skjedd en gang på ei Orkel-presse (uten at jeg aner hva årsaken var) og på ei John Deere-presse.

 

For å omskrive et kjent uttrykk litt, man kan kostruere de aller fleste idiotsikringer, men det er alltids en som er mer idiot enn sikringa (fritt etter \&quot\;samme hvor smart du er, så er det alltids noen som er smartere\&quot\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest County_1
Vi har kjørt Fusion i 3 år nå, den er helt overlegen. Det eneste problemet vi har er at ei stang som holder knivene gir etter, slik at knivene står lenger ned og ikke kutter graset godt nok. Ellers: IKKE sammenlign Mc Hale med Welger!!! Helt annen dimensjonering på Mc Hale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det stemmer faktisk at ballen kan lande feil ved omlasting. Det skjedde da vi leide pressing på 2. slåtten i år. Det var forøvrig ei Orkelpresse.

 

Og det kan stemme at det kan være noe tull med pakkeren på Fusion. En entreprenør ute hos oss fikk problemer med pakkeren i år. Noen av ballene var bare halvt pakket inn. Andre var pakket inn, mens noen var ikke pakket inn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...