Gå til innhold

Dalen snøfres 2006


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte høsten -07 ovennevnte V-fres, ny.

 

Dette er et nesten ubrukelig produkt i fuktig/kram snø. Snøen pakker seg på sidene og kommer ikke gjennom fresen, spesielt ved utvidelse av vei. Hullet i midten av fresen er ca lik viftediameter, resten er pakket snø.

 

Forøvrig er kraftoverføringsaksel levert med fresen konstruert slik at den ikke kan smøres når fres/traktor er sammenkoblet. De må adskilles for daglig vedlikehold. Det er et meget dårlig produkt.

 

Andre har sikkert erfaring med brøyting av fuktig/kram snø ved 0-føre. Har dere tips/produktanbefaling tar jeg gjerne imot disse. Jeg lurer forøvrig på Duun totrinns-fres.

 

Hilsen Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørgen_1

Jeg kjøpte høsten -07 ovennevnte V-fres, ny.

 

Dette er et nesten ubrukelig produkt i fuktig/kram snø. Snøen pakker seg på sidene og kommer ikke gjennom fresen, spesielt ved utvidelse av vei. Hullet i midten av fresen er ca lik viftediameter, resten er pakket snø.

 

Forøvrig er kraftoverføringsaksel levert med fresen konstruert slik at den ikke kan smøres når fres/traktor er sammenkoblet. De må adskilles for daglig vedlikehold. Det er et meget dårlig produkt.

 

Andre har sikkert erfaring med brøyting av fuktig/kram snø ved 0-føre. Har dere tips/produktanbefaling tar jeg gjerne imot disse. Jeg lurer forøvrig på Duun totrinns-fres.

 

Hilsen Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bøde en dalen 2005s og en dalen 2006 s, disse freserene passer best på kram snø, hvis man skal frese kramsnø må man kjøre oppoverbakke. vi har nå invistert i en dalen 2010 og en duun tf 255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Store_Bøgballe_1

Jeg kjøpte en brukt Duun SF 252 for et par sesonger siden, og er egentlig overraskert over hvor bra den fungerer i kram snø. Det gjelder imidlertid å dra på litt og mate innpå mest mulig når snøen er kram.

Er det lite snø, og forholdene gjør at det må kjøres rolig kan det bli litt opphoping i framkant. Uansett skjer det stort sett ikke noe værre enn at snøen mates inn litt ujevnt.

Eneste jeg har å utsette på denne fresen så langt er at festeramma er litt spinkel, og kan sprekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som V-fresene er blitt dårligere på kram snø med tiden.Selv har vi 2trinnsfres og det funker godt på all slags føre,men har kjørt litt for andre brøytere ved sjukdom o.l.Den fresen som tar best i kram snø er den gode gamle Dalen 278.Hengslede slegel og asymetrisk vifte har jeg vanskeligheter med å finne de store fordelene med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...