Gå til innhold

Feste for frontsnøplog


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer og ta på meg brøyting på ei rode.

Har en 6910 uten fronthydraulik eller laster.

Så da er dilemmaet på hva som blir den rimeligste/beste løsninger for innfestning av en v plg.

Mulighet en montere kjøpe nye lastebrakketter og ta av lasteren på gamle traktoren og kjøpe en ramme oppheng sånn som man fester i trekkkroken bak og så bruke lasteren til og løste plogen med.

2: Kjøpe fronthydraulikk og feste skjæret rett inn på den.

3: usikker på denne muligheten men er det mulig og montere brøyefeste foran og så ta olje fra hydraulikkutakene bak på løftesylinderen???

Noen som har noen formeninger om hva som er mulig å få til på en rimeligst måte??

Takker og bukker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vurderer og ta på meg brøyting på ei rode.

Har en 6910 uten fronthydraulik eller laster.

Så da er dilemmaet på hva som blir den rimeligste/beste løsninger for innfestning av en v plg.

Mulighet en montere kjøpe nye lastebrakketter og ta av lasteren på gamle traktoren og kjøpe en ramme oppheng sånn som man fester i trekkkroken bak og så bruke lasteren til og løste plogen med.

2: Kjøpe fronthydraulikk og feste skjæret rett inn på den.

3: usikker på denne muligheten men er det mulig og montere brøyefeste foran og så ta olje fra hydraulikkutakene bak på løftesylinderen???

Noen som har noen formeninger om hva som er mulig å få til på en rimeligst måte??

Takker og bukker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjøp frontplate og benytt hydr.bak til løft på paralellogramløften. Alt 2 vil eg ikkje annbefale, då fronhydraulikken lett kan bli for svak. Alt 1 vil fungere, men eg hadde gått for brøteplate.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K.L._1

Frontplate, uten tvil. Er det sterkeste, billigste og beste alternativet. Koster nytt ca 20-22000 kr. Brukte finnes også, se rubrikkannonser på FK.no. Lag deg lange slanger fra tipputtak bak, og bruk plog/skjere med paralellogram, jfr vegvesen standard.

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Den enkleste og billigste løsningen er og ha brøyteplate og bruke uttakene bak, men har kjørt mye med bare med skyveramme og laster, men det som er noe drit er at du må kjøre med lastern i været støtt og det er ikke alltid like artig i trange og jævlige plasser. Men finn den billigste og enkleste løsningen sjøl.

 

Jeg bruker kun Brøyteplate og det er det beste og sikkerste du gjør\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Korleis gjer ein det når ein brukar skyveramme og lastar da? Bak er jo greitt, men det må vel festast framme på ein måte for ikkje å reise sidelengs og å feste i lastaren blir jo enorme belastingar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle_1
Med skyveramme må en jo uansett ha ei frontplate på traktoren, om en løfter med lasteren eller med plogløft.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...