Gå til innhold

Skjær


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt å kjøpe meg et nytt skjær til traktoren (90 hk). Har ei gammel kvernland skrape nå¨, men får ikke fatt i nytt slitestål, dessuten er den litt smal. Har ca en kilometer med grusvei som må skrapes noen ganger i løpet av sommeren, i tillegg til noe skraping for et par naboer. Kunne godt også tenke meg å ha vendbart slitestål med isbryterstål på ene siden. Er det noen som har forslag på hvilket merke og type jeg bør kjøpe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johs_1
Hei. Har tenkt å kjøpe meg et nytt skjær til traktoren (90 hk). Har ei gammel kvernland skrape nå¨, men får ikke fatt i nytt slitestål, dessuten er den litt smal. Har ca en kilometer med grusvei som må skrapes noen ganger i løpet av sommeren, i tillegg til noe skraping for et par naboer. Kunne godt også tenke meg å ha vendbart slitestål med isbryterstål på ene siden. Er det noen som har forslag på hvilket merke og type jeg bør kjøpe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vi kjøpte ny Mark Stig skjær for ca 5 år siden og kan anbefale dette skjæret. Vi har ca 1,5-2 km med grusveg som vi vedlikeholder. Vi såg på andre modeller, men havna på Mark Stig. Det er vendbart slitestål med isbryterstål på den eine siden. Tyngda er mellom 700-800 kg. Støttehjula bak står ca 0,5m bak og snur rundt 360 grader og dette er ein fordel. Lena Maskin (cifi ringen)er selger for dette merket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg har og er meget fornøyd med dalen husker ikke nr men 3 meter brett 60 cm høgt, bom og sjær på hydrualikk med sikkerhets ventil, slitestål m vegvesen standard enkelt å skaffe utallige typer ,og vekta er 600 kg .kosta vel 10 12000 mere en en tenkt men er dertil fornøyd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Slitestål er fremdeles å få i metervare!

Men de er harde å bore så det er egentlig enklere å bore nye høl i selve skjæret som passer ny standard. Spør noen som har veghøvel om å få gamle isskjær, sorterer du haugen deres så finnes det alltid noen brukbare.

Alle de kurante skjærene på markedet er fullt brukbare til slik \&quot\;hobbyskraping\&quot\; som du nevner.

Skal du ha et profft skjær som kan vendes begge veier hydraulisk så må du regne med 10 000 mer.

Men du bør kjøpe deg et skjær på 3 meter i stedet for 2,5. Et skjær på 2,5 meter er ikke mer enn 1,8 meter når du skråstiller det i snøen, og du blir ikke kvitt snøen på vegkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...