Gå til innhold

Annbud på brøyting


Gjest

Anbefalte innlegg

Hallo =)

Har tenkt og legge inn annbud på brøytinga her i bygda for kommunen. Men er usikker på kva pris eg skal legge inn. Roden tar ca 3 timar og køyre, og består stort sett av boligfelt og en bygdaveg på ca 5 km. Må innvistere i ny snøfres dersom eg får jobben, men plog og skjer har eg frå før.

Dei som har hatt det åra før har køyrt ca 100 timar på en sesong.

Har sjølv tenkt på en beredskap på 25 000 i året og 500 kr/t for tarktor og plog/ skjær, og 525 kr/t for fresing. Mn veit ikkje om dette er "normale" prisar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo =)

Har tenkt og legge inn annbud på brøytinga her i bygda for kommunen. Men er usikker på kva pris eg skal legge inn. Roden tar ca 3 timar og køyre, og består stort sett av boligfelt og en bygdaveg på ca 5 km. Må innvistere i ny snøfres dersom eg får jobben, men plog og skjer har eg frå før.

Dei som har hatt det åra før har køyrt ca 100 timar på en sesong.

Har sjølv tenkt på en beredskap på 25 000 i året og 500 kr/t for tarktor og plog/ skjær, og 525 kr/t for fresing. Mn veit ikkje om dette er \&quot\;normale\&quot\; prisar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Dumping priser du er ute med her.

150 kr mer på timen og 50 tusen i beredskap når du har eget utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

dette er ca 10 % under det jeg har for ren traktor med fører. jeg har også nesten det laveste anbudet i mitt system. jeg gikk ned til dette for å få jobb, og forsvarer det med at jeg har helårsinntekt på traktoren, og dermed belaster lite kapital til hver driftstime. føler at prisen er absolutt det laveste jeg kan ha. Husk at du skal dekke inn slitasje på kjettinger eller piggdekk.

Ved en anbudsperiode på fem år, får du tilsammen utbetalt 125000 i beredskap. Du kan ikke investere for denne summen, da du må trekke fra rentekostnader.

Min mening er at beredskap er viktigere enn timepris, da kapitalkostnadene og heft er like stort ved mye og lite snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
MF: Dine priser lar deg fakturere kr75000 pr. vinter. Så skal du trekke fra reine driftsutgifter på 100timer brøyting, forsikring eller erstatning for det du måtte komme borti og div vedlikehold av traktor og redskap. Da har du ikke tatt med verditap og den kostnaden det faktisk er å binde opp kapital i traktor og redskap. Jeg ser det dessuten som en stor belastning å måtte være klar til å hoppe i traktoren for ei 3timers økt til enhver tid hele vinteren. Jeg hadde ikke gjort det for 25 lapper... Du bør prise opp! Men hvis du er brøyte-entusiast, har god tid og villig til å ødelegge markedet får du det sikkert til med prisene dine....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Alle sier dette er lavt prisa men jeg tror det er veldig mange som brøyter for noe som ligner på disse betingelser!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei..

Trur aldri man får tatt seg godt nok betalt for brøyting.Det kommer alltid en luring som kjører billigere.. Så må man jo ha noe å fylle ut tida me på vintern. Så er \&quot\;balletten\&quot\; i gang..

Har i over 10 år hatt 1-3 traktorer i brøyting,egen kjøring,og for de store\&quot\;snø-hayene\&quot\;i oslo området. Å være innleid der er ingen go butikk.

Lurer på hvordan vi skal få opp prisene til oss hos de store aktørene??

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Idefox: Jeg får utbetalt halve bredskapen når \&quot\;sesongen\&quot\; starter som i november og den andre halvdelen i februar-mars. Dette synes jeg er helt greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1

Idefox\; jeg fakturer beredskap i september med forfall i november. Jeg vil vite at jeg får inn noe penger før jeg starter å brøyte for sesongen. Timer eller pr gang faktureres ved sesongslutt. Dette burde jeg i fremtiden kanskje delt i en gang midtvinters og en på sesongslutt...!!!

jeg har kun private kunder. bedrifter, borettslag og privatkunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmer_1
Er ikke uvanlig at f. eks snekkere også krever litt på forskudd eller iallefall delfakturerer underveis!! hvorfor skal du som kjører legge ut for alle utgiftene opptil et halvt år og i tillegg ikke vite om du får betalt hos enkelte?? har de ikke betalt beredskap blir det heller ikke brøytet hos meg, grei måte å få en viss følelse av hvordan de ligger an hos kunden iallefall. dessuten kommer jeg nok til å fakturere 2 ganger i sesongen på den variable prisen, gidder ikke legge ut for renter osv selv om jeg ikke har dårlig råd!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er greit å sende en faktura halveis så er du garrantert å få inn no penger også. da kommer dessuten inkasso fra himmelen. kjedelig å kjørt en hel sesong og itte fått betalt også
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn_1
Idefox: Her i området faktureres beredskapen 6 ganger i sesongen. Dvs 1 gang hver måned (november-april). Kjørte timer faktureres og 6 ganger i sesongen til kommunen, men etter sesongen til private og næringsdrivende.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...