Gå til innhold

Gravemaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en ÅkermanH7blc 84 mod. Denne har vert trofast i mange år, både til dyrking, og til byggearbeid. Tipper den har gått et par og 20 tusen timer, de siste ca. 4000 hos meg. Nå er det ting som tyder på at dette vidunderet av en maskin synger på siste verset. Jeg har aldri kjørt andre maskiner en denne, og har generelt lite greie på merker og hva som er bra. Dersom jeg skal ha ny, ser jeg etter en maskin til ca 250 tusen. Den SKAL ha hurtigfeste!!! Hadde nok hatt betydelig større sjangs til å komme til himmelen den dagen jeg legger på røret, hadde jeg sluppet å skifte direktefestet skuffe så ofte. Det fører veldig mye banning med seg. Nok om det.... Er det noen som vet hvilke merker og modeller jeg bør se etter, og i samme slengen.. hva er forskjellen på hurtigfeste b 20 og b 17 osv. passer noen av disse om hverandre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ÅkermanH7blc 84 mod. Denne har vert trofast i mange år, både til dyrking, og til byggearbeid. Tipper den har gått et par og 20 tusen timer, de siste ca. 4000 hos meg. Nå er det ting som tyder på at dette vidunderet av en maskin synger på siste verset. Jeg har aldri kjørt andre maskiner en denne, og har generelt lite greie på merker og hva som er bra. Dersom jeg skal ha ny, ser jeg etter en maskin til ca 250 tusen. Den SKAL ha hurtigfeste!!! Hadde nok hatt betydelig større sjangs til å komme til himmelen den dagen jeg legger på røret, hadde jeg sluppet å skifte direktefestet skuffe så ofte. Det fører veldig mye banning med seg. Nok om det.... Er det noen som vet hvilke merker og modeller jeg bør se etter, og i samme slengen.. hva er forskjellen på hurtigfeste b 20 og b 17 osv. passer noen av disse om hverandre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Du må helt klart gå for Volvo! Men H7 var vel en 16 tonner var det ikke det ´a? Isåfall blir jo EC160 tilsvarende maskin. Kjøp med s60feste, også drar du til med Engcon rototilt! Det er maskin det!

 

Kjørte ca. 3 tusen timer på EC140BLC med Engcon rototilt i 07 og 08. Helt utrolig maskin. Såvidt borti EC210 også, og den bare bekreftet inntrykket av modellserien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det finnest mange gode maskiner som du får for den prisen, men da må du rekne med at dei har gått nokon timar. Ser på Finn.no at i den prisklassen så er det møkje Volvo/Åkermann og det er gode og solide maskiner, men Hitachi og New Holland er også ekstremt driftsikre og behagelige maskiner. Er det ein maskin du må STYRE UNNA så er det Cat 312bl, det må vere noko av det verste som er lagd av maskinar.

 

Det kan vere lurt å nemne at du må sjekke om belteunderstellet er i bra stand for skal du skifte heile belteunderstellet så blir det fort møkje ekstra penger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...