Gå til innhold

Brøyteprisar.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest JD4EVER_1

Larsen:

Takker for svar. Hva mener du med at det er misunelse? Tenker du på at han har fått den og den roda eller han kjører så og så stor traktor?

Hvor mange timer kjørte du om vintrene? ossen traktor og redskap brøytet du med?

Hadde du egen redskap?

Hva hadde du i timen, og hva hadde du i beredskapstillegg? Hadde du strøing?

Jeg bor rett utenfor drammen så tipper jeg kan dra rett hjem etter brøyting og strøing. Er det mye kjeft å smell og masse stress?? Jeg skal jo få brøyting i asker og bærum, du brøyta vel kanskje nærmere oslo sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Det er jo flere firmaer alla gårdpass i oslo som driver med brøyting basert på innleide traktorer med sjåfører.

Men finnes det noen lignende firmaer i trondheim?

Det er jo en stor by rart om det ikke er noe lignende der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Har både kjørt for iss og gårdpass, men gårdpass er det beste etter min mening.

 

Alt av brøyting går på fastpris, mens strøing og bortkjøring er time.

 

du må satse på litt ekstrakjøring, ellers er det likegodt og brøyte der du holder til, vi kjørte mye ekstra kjøring og det ble det penger av.

Oslo er stress iforhold til å kjøre plog ute på landet, men du må bare kjøre og kjøre og jeg trives veldig godt med denne type kjøring. Men du skulle nok hatt noe anna enn 818, en 300 - 400 er jo mye mer ettetraktet enn en stor traktor, de finnes nok av inni der. Men skal gi meg pågrun av at jeg satser mer på anleggsdrift til vintern og derfor vil jeg heller kjøre hjemme enn i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Svein:

For meg passer ekstrakjøring fint hvis det er penger i det.

Hvilken traktor hadde du i sving i oslo? Hva hadde du i beredskap på en traktor?

 

Hvor lange roder får man? Er det mulighet for å få feiing hos disse firmaene, er det penger i dt?

 

Forstår det slik at mindre traktor er tingen, problemet mitt er at jeg bare skal ha 1 traktor i første omgang, og den bør veie 6-7tonn og ha en 160-190hk da jeg har tenktå drive med dumperkjøring på sommern. Men prata såvidt med iss, (han jeg skal prate md var på elgjakt) og de var og ute etter en traktor til å brøyte fylkesveier med osv sa de. Gårdspass har jeg ikke hørt om men kan høre med de.

Hvordan foregår bortkjøring av snø egfentlig? Laster man med lesseapparatet da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Har hatt en Jd 6520 og en jd 7810,

hadde ifjor, ca 120 000 tror jeg, skal sjekke litt nøyere.

 

Jeg hadde 10 timers rode på 7810 og 12 timers på 6520, kjørte broddway feiing med 6520 en vår, men fant ut at det egentlig ikke ble noe penger av det. men 818 er hvertfall i overkant stor til soping i byen.

 

Men 818 er idell på fylkesveger, men bortkjørin for deg er å ha med en dumperhenger med høgkarmer også har dom hjullastere og småtraktorer til lesse. 6520 gikk mye i lessing der vi hadde mulighet til det, men på mange steder så er vektsgrense på 3 - 4 tonn og bruker derfor små traktorer. Ljunberg lastere er også mye brukt på bortkjøring.

 

Men har gitt meg med brøyting i byen nå pågrun av mye kjøring her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Svein:

 

Da er kanskje 716 ett bedre alternativ for meg?

Har ikke handlet utstyr enda. Skal prøve å få kontrakt på brøyting til neste sesong. Har sagt ja til å være sjåfør for en her hjemme. Er litt fersk i gamet med å ha egen redskap, så jobber litt nå for å få kontrakter. Har du noen råd til en fersking, tenker på kjøpe ny eller brukt redskap, kline til å kjøpe ny fendt eller kjøpe brukt jd, finansieringsform osv..

 

Men tror du enten gårdspass el iss kan skaffe meg kjøring på sommerhalvåret??

 

Forresten du kjenner ikke en som har brøytet for viken i oslo, han heter ivar? En blid og trivelig kar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Je vil mene at det er litt hardt og starte med en 716 je da, ville heller kjøpt noe littrann billigere sjøl, starter sjøl med traktor og litt utstyr hemmat ifra. Men skal du satse mye på massekjøring så lønner det seg nok med fendt i lengden. Men det er bra du står på, slike trenger vi.

 

Ville satsa på iss je da, dom driver med mye mer innen massekjøring og slikt.

 

Nei, gjør itte dæ gitt, men har hørt om viken ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Kører brøyting for Mesta, brøyter 80km veg, å 1,8km gang og sykkelveg, har en fastpris på 500000

15kr km for brøyting, å 18,7kr for strøing, mesta holder ploger og strøer, samt sand, så jeg klager iikke så mye jeg,, tar utenom 550+mva timen for anna kjøring,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Svein:

Ja, skjønner at en ny 716/818 blir litt for tøft i starten.. Men har egentlig lyst på noe nytt, da er det jo garanti og reklamasjon som gjelder.

men anbefaler du nytt el brukt?

 

Men ett viktig spm jeg har tenkt på\; hva må jeg passe på før jeg skriver under på ei kontrakt på brøyting og forsåvidt kjøring på sommern? Tenker på minste timepris, minimum ant timer pr rundtur på roda, minste beredskapsris osv..

 

Og svein, hva skjer hvis jeg kjører i sund no redskap, må jeg selv stå til ansvar for det å ha eget verktøy og evnt. en reservetraktor som kan brøyte mens jeg skrur eller hvordan er det??

Takker for alle svar her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Vebjørn:

Om du planlegger å handle en ny fendt 718/818 så bør du iaf ha kontrakter på kjøring så lenge som leasingavtalen varer (om du skal lease da). Eller nokk arbeid til å betale en så dyr traktor. Men for all del handle om du har arbeid til den : )

 

Hadde samarbeid på feiing med en. Vi brukte en 6620. Det var ikke i Oslo, men i Møre og Romsdal. Og traktoren var alt for stor. Jeg mener selvgående feiemaskiner er tingen om man skal satse på feiing. Men broadway har jeg ikke erfaring med da.

 

Uansett, lykke til med handel og oppdrag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

KV:

Ja, ser den at man må ha kontrakt over samme tiden som leasinga.

Takk for svar!

 

Svein:

Jeg maser fælt, men hvor mange år er det vanlig å skrive brøytekontrakt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Jada, har skrevet på 3 år har kjørt i ca 4 år da.

 

Jeg vil nok tro at ISS tar vare på deg, Gardpass er hardere og da må du være klar over at du stå på kravene dine og ikke gi etter på det de sier.

 

Je anbefaler og kjøpe litt brukt traktor, ikke splitter ny,

Jeg ville kjøpt en JD 6020 jeg da, kan få kjøpt en 6820 av meg, hehe!

 

Hadde et uhell med 6520 i vinter og da måtte jeg inn med en annen traktor, de stiller ikke vis du ikke leier av de da, men det koster jo også, du må holde alt sjøl og klare gjennomføre brøyting utenom at de skal være involvert i det praktiske. Men du har jo tilgang til verksted osv, ved bytting av slitestål og vedlikehold. Derfor ville jeg hadde en kamerat som kanskje kunne ha en traktor du kunne leie til en real pris vis du var iuheldig og får stopp.

 

Men angående kontrakt, så vi nok iss/ gårdpass legge fram hva de har tenkt og tilby deg av kjøring vinter og sommer evt, da må du bare lese godt igjennom papirene og se at det passer deg og si ifra vis noen punkter som kan endres. også at du fornøyd med rode og at det er mulighet for ekstra kjøring. Men du må spørre om strøing er tillagt roda di, det er det som oftes ikke.

 

Men en ting, det lureste for deg i starten, er at

at firmaet holder plog og strøer, og evt at du kjøper diesel av dom vis du ikke har tenkt fylle heme da.

Je fyller på transportterminalen på alnabru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vebjørn jeg synes du skal ta på deg sjåfør jobb for en traktor en vinter før du går til eik å handler.

Har du vært med på det en vinter uten noe kr. ansvar???, så er det god erfaring å ha med, har du ei leasing kontrakt og ei \&quot\;dårlig\&quot\;(for deg) brøyte kontrakt å det ikke er så festlig etter 2 mnd så blir det ikke noe bedre til sommern--kjenner en som havna der!

Men pappa årdnet opp!avdrag på traktor og ny sjåfør til de 4 åra som vari gjen av kontrakta. Nesten alt du lurer på her får du svar på etter en vinter som sjåfør, er du ok så ordner det seg men ring i morra om du vil begyne i vinter-det tar lite tid å høre etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Svein.

Takk for nyttig info. Høres bra ut med verksted og slikt. Ja kanskje det ikke er så dumt å bare stille med traktor første vintern..

 

Skulle gjerne kjøpt 6820`en din jeg:)hehe, har kjørt en sånn foran 14t baileyhenger, er solid og kjempefin traktor. Men har vel ikke planer om å handle før til neste høst, men man vet jo aldri\;) Mn blir nok jd 6020 serien med laster.

Men husker du hvor mange timer du fakturerte på det meste i Oslo i løpet av en vinter?

Ps: hvordan er det med leasing, er man nødt til å ha en minstepris som man legger i innskudd??

 

Nyttig info å ta med seg fra folk som har drivet med dette i flere år.

Har leid meg ut som sjåfør i en 3 års tid som selvstendig på traktor, så har jo kjøreerfaring, men det blir litt anderledes å sitte med redskapen og alt ansvaret selv og da. Men det frister og det har det gjort i 15år så man må jo prøve!

 

Larsen:

Har erfaring fra 2 vintre der jeg kjørte for en lokalt her hjemme, skal kjøre for han til vinteren og. Det er med 330 vikeplog og tokvam 24o totrinnsfres. Er ei kommunerode.

 

Ser godt for meg situasjonen du beskriver der pappa må gå inn og ordne opp, hehe. Håper det at jeg har planlagt godt nok til å ikke gå i den fella. Også tror jeg og at jeg har erfaring på godt og vondt slik at det bør gå bra.

Venter på telefon fra ISS men det drøyer, får purre på de imorgen. Er jo tidlig ute i.o.m det er neste sesong det er snakk om, men skulle de trenge en trakor til sommeren 09 så kan det jo løne seg å prate med de. Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Bare hyggelig, du kommer nok til å få det til,

Men det meste jeg har kjørt er 650 - 700 timer, men klarer ikke å fakturere ut alle timene. Men det er klart at det blir penger av kjøringa, men du må jobbe døgnet rundt. På det verste kjørte jeg 3 uker i oslo utenom å være hjemme, en liten advarsel!

 

Jeg tror du må ha det som førstegangskjøper, jeg har leasing på alle traktorer og gravemaskiner og det lønner seg hvertfall for min del, og det gjør det nok for deg også.

 

Men med 3 års erfaring, så er det ingen problem, er jo litt forskjell og kjøre i Oslo, det er stress og mas, men bare et lite tips. Gi faen av og tell.

 

 

6820`en er tilsalgs den, fronthydralik og brøyteplate, bare ringe vis du er intressert\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mf-tor: Kva meiner du med fastpris er det prisen du har totalt for vinteren uansett snømengde, eller det beredskap beløpet du har for å ha vakt og så har du km pris i tilleg? Synest det var mykje med 500000 vis du ikkje har ein null for mykje i talle. Kansje du har mykje snø. Kjøre du alt med ein traktor? I vestnorge er det lite snø der ligg beredskapen på vel 50000 pr traktor i tilleg kjem timepris eller det eg kaller fastpris vis ein har gitt fast pris for vintere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

Idefox:

Det var kjekt å vite, det passer meg igrunn bra:)

 

 

 

Svein:

 

Så fort jeg får skaffet nok kjøring så er det traktorhandel neste, men da har nok du solgt deeren din for lengst. Men skal bli moro å prate med han fra ISS snart å få litt klarhet i ting og tang.

 

Men for moro skyld hvor mye har din 6820 gått og årsmodell? hvor mye hadde du tenkt å ta for den? Blir litt nysgjerrig vettu, ligger den på finn el??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1

Ja fastpris på 500000 femhundretusen, de er fordelt på mnd i fra 1oktober til 1mai, dette får jeg selv om det ikke kommer 1snyfnugg, har brøyterode i sør-troms,

kjørte brøytesesong 2007-2008 med en 2007 mf 6480, med brøyteplate, 280cm gmi plog, å dalen 2006 fres samt dalen 2021 skrape, da var det kunn denne traktoren som var i drift,

i år har jeg satt bort 1,1km gang og sykkelvei, samt at en 95mod f12 blir brukt til strøing brøyting, mf 6480 brøyterigget vurderes solgt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor-Harald_1
Glemte å skrive at de 500000 er for vakt, får i tilleg betalt for kjørte km, syntes ikke prisen er for høy jeg, syntes den er litt for lav, men så hadde jeg ikke orka å påtatt meg brøyting lommerusk,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1
6820 er en tidlig 2005 mod, har vel gått i overkant av 4200 timer tror jeg, driver og gjør den klar for litt brøyting, regner med at vi må snart brøyte litt på fjellet etterhårt. har ikke lagt den ut på finn enda, har ikke tenkt på selge den helt enda. Kan ikke kjøp nye enda, har akkurat fått 7530`en.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Trønder_1

Lurer på hvilke priser det er normalt å ligge på per km veg?

Kommunal vei på 30 km + du har en engangsum i beredskap på 20000,-i året,hva skal jeg legge meg på brøyting i kr per km vei,og strøing det samme.

Er det noe forskjell på strøing og brøyting i kr per km vei?brøytinga skal foregå på bygdaveier med en 50km traktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest mf_power_6480_1

synes at mange av dere kjører for ingenting, men så lenge de er fornøyd har det jo ikke noe å si for meg det, synes at det er gratis. kjører for 1300+mva/timen, er sånn høvelig fornøyd.Men jeg går på skole å er 18 år da, så jeg har det som hobby. må ha en god del brøyting for at det skal gå an å leve av det i sesongen, men da må en jo ha annet arbeid om sommeren.

har mest p-plasser og private, men det er ikke mange aktører som legger nedpå skjæret for under 1000lappen, her i dalen vertfall.

Go vinter å håper på mye snø\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtramann_1
kjører selv brøyting i oslo,hvor vi har en fast summ,opp til et visst antall timer pr sessong.det er en garantisum som vi får utbetalt om det ikke skulle bli mer en noen timer i løpet av vinteren.men skulle vi måtte ut å brøte alle timene så utgjør garanti summen ca 500 pr time.holder ikke noe brøyteutstyr selv.ekstra kjøring får vi 450 pr time .enig i at det ikke er så voldsomt godt betalt for å være i beredskap i 180 dager.... men men..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...