Gå til innhold

Toppstag og snøfres


Gjest

Anbefalte innlegg

HEi, hydraulikken på min ford er blitt så sliten, dvs spaken til løften bak.og jeg lurte på om det går an å bruke toppstag til å senke og heise fresen istedenfor? jeg driver kun med småbrøyting hjemme.

eller er det helt på tryne?

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ford 4000 med hydraulisk toppstag, når jeg kjører det helt inn så løfter den jo fresen i bakkant men fronten er jo da fortsatt helt nede. Så er nok ikke noe lurt det.

 

Men kanskje mulig og montere et dobbeltvirkende stag utvendig mellom kropp og trepunkten som løfter hele trepunkten på noe vis?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ingen forskjell. Geometrien er der like fullt. Hvis du har veeeldig lange trekkarmer på traktoren, kan du oppnå litt løft framme også (ca 2 cm) hvis trekkarmene låses i arbeidshøyde. Men vanligvis vil fronten på fresen (antar det er v-fres) fremdeles befinne seg i bakken. Det er selvfølgelig mulig å konstruere noe finurlig som tidligere nevnt der hele trepunkten løftes, evt en form for strevere mellom toppstag og fres, men det er overhodet ikke å anbefale. Det tryggeste er å fikse traktoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...