Gå til innhold

Snøfres, Dalen 2011 elle Duun TF 236?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe snøfres, først og fremst til brøyting av gårdsvei, men også noe leiekjøring. Bor på Vestlandet, med mye våt snø til tider, så to-trinns er et must har jeg skjønt. Vil også ha en fres som er mulig å rygge med, siden det har hendt at det kommer veldig mye snø på kort tid, og det i kombiasjon med vind gjør at det av og til kan være fornuftig å ha muligheten til å rygge fresen gjennom. Har sett litt på Duun TF 236, men har vel egentlig veldig god tiltro til Dalen sine produkter. Den minste Dalen som kan rygges er 2011. Den blir en god del dyrere enn Duun, så hadde vært greit å høre andre sine meninger om disse fresene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

Har Duun fresen som du skriver om, har hatt den i 3 år og den fungerer i alle typer snø.

Den har ikke så god og effektiv innmating som Dalen, med er ett greit alternativ med tanke på at den er mye billigere. Naboen har en Tokvam 240 THS, tror jeg, og den fungerer og så glimrende og kan sammenlignes med Dunn i innmating og snøkasting, har lagt ut en liten snutt på youtube, der jeg rygger!

 

Lykke til med handelen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...